Nr projektu. 117

Buspas na prawych pasach na Alei Piastów wraz z zakazem zatrzymywania się [WBO. 2018]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 100 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Próg budżetowy: do 250 000 zł

  • Projekt rejonowy (Grabiszyn-Grabiszynek, Krzyki-Partynice, Oporów, Klecina)
  • Lider projektu:

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji - ostateczny:

Projekt został zweryfikowany negatywnie. Brak uzasadnienia ruchowego dla wyznaczenia buspasa - mała częstotliwość jazdy autobusów.
Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 117, 234, 264 i 561.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie. Brak uzasadnienia ruchowego dla wyznaczenia buspasa - mała częstotliwość jazdy autobusów.
Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 117, 234, 264 i 561.

Uzasadnienie

Autobusy poruszające się Aleją Piastów (m. in. linie A, 125, 325) często mają problem z ominięciem samochodów stawianych na prawym pasie. W ramach powyższego projektu wnoszę o utworzenie Buspasa na prawych pasach obu jezdni Alei Piastów oraz znaków zakazu zatrzymywania się na całej długości Alei Piastów na prawych pasach jezdni (od skrzyżowania z ul. Solskiego do skrzyżowania z ul. Jutrzenki) w celu poprawy bezpieczeństwa pasażerów (m. in. podczas wysiadania na wysokości przystanku, gdy miejsce zatrzymania autobusów jest zastawione samochodami mieszkańców autobus zatrzymuje się na lewym pasie co stwarza dodatkowe zagrożenie bezpieczeństwa) oraz poprawa płynności ruchu (pozostały ruch kołowy korzystałby z lewych pasów).

Elementy projektu

Buspas
Bezpieczeństwo


Lokalizacja

Rejon WBO: Nr 10: Grabiszyn-Grabiszynek, Krzyki-Partynice, Oporów, Klecina

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Oporów