Nr projektu. 97
Uporządkowanie parkowania na osiedlu Huby - oddajmy chodniki pieszym! [WBO. 2016]
Kategoria: drogowe
Budżet zweryfikowany: 250 000 zł
Status: Nie wybrany w głosowaniu
Próg budżetowy: do 250 000 zł
- Projekt rejonowy
- Próg budżetowy: do 250 tys. zł
Uzasadnienie
Obecnie na ulicach osiedla Huby duży problem stanowią samochody zaparkowane w niewłaściwy sposób - czy to w dwóch, a nawet trzech rzędach na chodniku, czy też blokując chodnik gdy na jezdni zostaje dużo miejsca, często niszcząc zieleń, tworząc błotniste klepiska w miejsce trawników.
Projekt zakłada uporządkowanie parkowania na ulicach, gdzie w/w problem występuje najsilniej:
- Joannitów, Ciepła, Dawida - parkowanie równoległe lub ukośne w zależności od dostępnego miejsca, montaż słupków parkingowych;
- Gajowa - parkowanie ukośne po stronie wschodniej, parkowanie równoległe po stronie zachodniej, montaż słupków parkingowych;
- Kamienna - uniemożliwienie wjazdu na chodnik poprzez montaż słupków;
- Łódzka, Tomaszowska, Wesoła, Przestrzenna - zmiana ruchu na jednokierunkowy (pomiędzy ulicami Borowską a Gajową oraz Kamienną a Wesołą), parkowanie ukośne po obu stronach lub po jednej a po drugiej równoległe, montaż słupków;
W zamian za zlikwidowanie nielegalnych miejsc parkingowych proponuje się wydzielenie zatok parkingowych lub utworzenie legalnych parkingów tam, gdzie jest na to miejsce, np. na Glinianej poprzez przesunięcie słupków i barierek przy SP73 celem wydzielenia zatok z chodnika, albo na Przestrzennej pomiędzy drzewami. Dodatkowo, dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu mieszkańców, proponuje się:
- Obniżenie krawężnika na wyjeździe z podwórka na ul. Wapienną;
- Uniemożliwienie parkowania w obrębie skrzyżowań i przejść dla pieszych - przez ograniczoną widoczność i jeżdżących zbyt szybko kierowców często jest niebezpiecznie;
- Obniżenie krawężników i przestawienie obu stacji roweru miejskiego przy Gajowej tak, aby rowerzysta po wypożyczeniu roweru nie musiał jechać po chodniku, tylko od razu znalazł się na jezdni.
Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:
W tym momencie zakres wniosku jest opisany bardzo ogólnie. W celu określenia szacunkowego kosztu projektu należy doprecyzować wniosek, w szczególności określić elementy składowe budżetu.
Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany pozytywnie z uwagami. Wniosek nadal jest bardzo ogólny, a określone koszty nieprecyzyjne. Słupkowanie długich odcinków nie jest właściwe jako pierwszy krok w porządkowaniu parkowania. Słupki same w sobie stanowią przeszkody i elementy stwarzające niebezpieczeństwo dla pieszych.
Zaleca się przyjęcie metody:
- słupkowanie tylko okolic narożników i przejść dla pieszych, przy których występuje problemy nielegalnego parkowania
- na początku pasów legalnego parkowania stosowanie brukowanych półwyspów zawężających pasy ruchu do wymaganych przepisami szerokości oraz zmniejszających gotowość do zjeżdżania na chodnik
- wskazanie właściwego sposobu parkowania oznakowaniem D-18 i tabliczką T-30
- w przypadku dopuszczenia parkowania częściowo na chodniku, wskazanie głębokości do dopuszczalnego zajęcia chodnika linią krawędziową ciągłą P-7b lub P-7d. Kwota potrzebna na realizację takiego zadania jest szacowana na 250 000 zł, ale ostateczny zakres projektu zostanie ustalony na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.
Lokalizacja
Osiedla: Huby, Gaj, Tarnogaj
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Załączniki
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów : internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.