Nr projektu. 94

Remont sieci trakcyjnej na zajezdni Dąbie [WBO. 2016]

Głosów: 278

Kategoria: inne

Budżet zweryfikowany: 500 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł

  • Projekt ogólnomiejski
  • Próg budżetowy: 1-1000000 zł

Uzasadnienie

Sieć trakcyjna na zajezdni Dąbie grozi katastrofą budowlaną i z tego powodu została wyłączona z eksploatacji oraz wyłączono na niej zasilanie. W sytuacji gdy jest planowane aby na zajezdni Dąbie miała być prezentowana kolekcja zabytkowych tramwajów to jest konieczne przeprowadzenie takiego remontu. Obecnie mamy we Wrocławiu cenne eksponaty tramwajowe będącą własnością Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego (KSTM) lub Urzędu Miasta i zajezdnia Dąbie byłaby świetnym miejscem do ich prezentacji. Wiele turystów i mieszkańców miasta pyta się o możliwość zwiedzenia tego typu pojazdów a póki co w odróżnieniu od Krakowa nie ma im gdzie pokazać naszych starych tramwajów .

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie, z uwagami. Zgodnie z koncepcją podmiotu który planuje rewitalizację hal dawnej zajezdni na Dąbiu, w jednej z nich [tej samej, w której docelowo mają garażować zabytkowe pojazdy] planowana jest budowa ogólnoużytkowej antresoli. W związku z tym, bez dokumentacji technicznej dotyczącej przebudowy nie sposób ocenić możliwości bezpiecznego korzystania z antresoli i funkcjonowania pod nią trakcji z wysokim napięciem służącej tramwajom stacjonującym w hali.
Jednocześnie priorytetem podmiotu który będzie zarządzał obiektem, jest jak najszybsze zabezpieczenie trakcji w taki sposób, aby nie stanowiła ona zagrożenia dla imprez masowych które mogłyby już zacząć odbywać się na terenie dawnej zajezdni.
Z tych powodów proponujemy w ramach projektu z WBO remont trakcji na odcinku pętli nawrotowej dookoła budynku administracyjnego oraz toru podwójnego wzdłuż ul Tramwajowej wraz z dojazdem. Umożliwi to wjazd pojazdów na teren zajezdni. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie opracowania dokumentacji projektowej.

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie, z uwagami. Zgodnie z koncepcją podmiotu który planuje rewitalizację hal dawnej zajezdni na Dąbiu, w jednej z nich [tej samej, w której docelowo mają garażować zabytkowe pojazdy] planowana jest budowa ogólnoużytkowej antresoli. W związku z tym, bez dokumentacji technicznej dotyczącej przebudowy nie sposób ocenić możliwości bezpiecznego korzystania z antresoli i funkcjonowania pod nią trakcji z wysokim napięciem służącej tramwajom stacjonującym w hali.
Jednocześnie priorytetem podmiotu który będzie zarządzał obiektem, jest jak najszybsze zabezpieczenie trakcji w taki sposób, aby nie stanowiła ona zagrożenia dla imprez masowych które mogłyby już zacząć odbywać się na terenie dawnej zajezdni.
Z tych powodów proponujemy w ramach projektu z WBO remont trakcji na odcinku pętli nawrotowej dookoła budynku administracyjnego oraz toru podwójnego wzdłuż ul Tramwajowej wraz z dojazdem. Umożliwi to wjazd pojazdów na teren zajezdni. Oprócz tego należy przygotować dokumentację projektową na remont całej trakcji na terenie zajezdni. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

278

Liczba głosów : internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 271
Papier 7

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 145
Mężczyźni 133

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.