Nr projektu. 715

Dopuszczenie motocykli i taksówek do korzystania z wydzielonych pasów jezdni - dostosowując infrastrukturę drogową [WBO. 2016]

Kategoria: drogowe

Budżet zgłoszony: 150 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł

  • Projekt ogólnomiejski
  • Próg budżetowy: 1-1000000 zł

Uzasadnienie

Mamy problem z korkami i smogiem we Wrocławiu. Częściowym rozwiązaniem są motocykle, które zajmują mniej miejsca i spalają mniej paliwa oraz taksówki, które sprawiają, że mniej osób jeździ swoimi samochodami.

Projekt zakłada dopuszczenie motocykli i taksówek do korzystania z wydzielonych (dla autobusów i tramwajów) pasów ruchu na terenie Wrocławia. Z pasów ruchu dla tramwajów oczywiście tam, gdzie jest nawierzchnia asfaltowa, z kostki lub inna umożliwiająca przejazd.

W tym celu miałoby powstać odpowiednie oznakowanie drogowe w tych miejscach. Przy pasach ruchu takich jak np. ten na Nowym Dworze, linia oddzielająca oba pasy miałaby być przerywaną, by umożliwiać wymijanie stojących pojazdów, gdy jest to bezpieczne.

Są miasta gdzie takie rozwiązanie jest dopuszczone, m.in. Łódź, Bydgoszcz, Kraków.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie. Taksówki są już dopuszczone do korzystania z wydzielonych pasów autobusowo tramwajowych, natomiast poruszanie się motocykli opiniujemy negatywnie. Pasy te dedykowane są komunikacji miejskiej celem nadania jej priorytetu, zgodnie z prowadzoną na terenie Wrocławia polityką zrównoważonej mobilności. Motocykle nie stanowią elementu komunikacji publicznej.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski

Lokalizacja szczegółowa: Tam gdzie takie fragmenty istnieją np. na Podwalu, między placem Orląt a Jana Pawła, czy na Nowym Dworze.