Nr projektu. 675

Likwidujemy 11 sygnalizacji świetlnych w centrum! [WBO. 2016]

Kategoria: drogowe

Budżet zgłoszony: 1 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł

  • Projekt ogólnomiejski
  • Próg budżetowy: 1-1000000 zł

Uzasadnienie

Projekt zakłada likwidację (po wcześniejszym, czasowym, wyłączeniu) sygnalizacji świetlnej w różnych lokalizacjach w całym mieście. Światła w części miejsc zostaną zastąpione środkami uspokojenia ruchu, które są tańsze w utrzymaniu, a jednocześnie zwiększają płynność ruchu i poziom bezpieczeństwa.

-Świdnicka/Bożego Ciała (przy kawiarni Borówka) - wyniesienie przejścia dla pieszych, włączenie odcinka pomiędzy ul. Podwale i Kazimierza Wielkiego do strefy 30 km/h (wraz z montażem dwóch par progów wyspowych i zmianą prawego pasa ruchu w pas rowerowy lub drogę rowerową).
-Plac Dominikański/ Słowackiego (przy Hotelu Mercure) - montaż środków uspokojenia ruchu.
-Kraińskiego (na wys. nr. 3) - montaż środków uspokojenia ruchu (po obu stronach przejścia).
-Kraińskiego/Purkyniego - budowa ronda lub minironda (wraz z wyznaczeniem pasa rowerowego lub drogi rowerowej od Galerii Dominikańskiej do ul. Purkyniego).
-Rondo Powstańców Śląskich (strona południowa i północna) - wraz z budową wyniesionych przejść dla pieszych i przejazdu rowerowego (w miejscu już istniejących przez jezdnię).
-Powstańców Śląskich/ Hotel Wrocław - tylko przejście przez torowisko.
-Kazimierza Wielkiego (przystanki Zamkowa i Świdnicka) - tylko przejście przez torowisko.
-Piłsudskiego/ Gwarna.
-Pomorska/ Dubois - tylko przejścia przez torowisko.
-Bałtycka/ Obornicka - tylko przejścia przez torowisko.
-Piaskowa (przystanki Hala Targowa i pl. Nowy Targ) - tylko przejście przez torowisko.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Sygnalizacje świetlne na głównych ciągach komunikacyjnych podnoszą bezpieczeństwo przede wszystkim pieszych oraz nadają priorytet komunikacji zbiorowej. Projekt został zweryfikowany negatywnie, ponieważ prowadzi do pogorszenia warunków bezpieczeństwa. Nie wszystkie przejścia dla pieszych można wyposażyć w azyle lub zawęzić jezdnie do jednego pasa ruchu dla każdego kierunku. Brak możliwości nadania priorytetu komunikacji zbiorowej innymi środkami niż sygnalizacja.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski

Lokalizacja szczegółowa: brak.