Nr projektu. 34

Przebudowa peronu tramwajowego na ul. Piłsudskiego przed skrzyżowaniem z ul. Peronową (w kierunku Galerii Dominikańskiej) [WBO. 2016]

Głosów: 117

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zweryfikowany: 200 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Próg budżetowy: do 250 000 zł

  • Projekt rejonowy
  • Próg budżetowy: do 250 tys. zł

Uzasadnienie

Na całym świecie istnieje tendencja by przystanki komunikacji miejskiej posiadały zintegrowane węzły, skąd łatwo i szybko będzie można przesiąść się w dalszą podróż. Zrealizowano już działające z sukcesem przystanki autobusowo-tramwajowe tzw. Węzeł PKS na skrzyżowaniu ul. Borowskiej, Suchej, Swobodnej(przystanek tramwajowy przeniesiono za skrzyżowanie a autobusy zatrzymują się znacznie bliżej, piesi nie muszą przechodzić przez światła i mają do wyboru przesiadki na linie 8,9,15,31,32 oraz autobusy 113,145,146,612,K.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie, ponieważ zintegrowanie przystanków tramwajowych i autobusowych, które zlokalizowane są na ul. Piłsudskiego , Stawowej i Peronowej związane jest przede wszystkim ze zmianą kursów i rozkładów jazdy konkretnych linii. Mimo pozytywnej opinii dla idei, to technicznie, przy tym natężeniu ruchu oraz obecnej infrastrukturze, wprowadzenie zmian wiązałoby się z przeorganizowaniem wszystkich linii tramwajowych. Takie zadanie nie ma charakteru inwestycji, z tego względu projekt nie kwalifikuje się do sfinansowania w ramach budżetu obywatelskiego.

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie z uwagami. Analiza wykazała, że jest możliwość przebudowy peronu przystankowego na wysokości ul. Piłsudskiego przed skrzyżowaniem z ul. Peronową (w kierunku Galerii Dominikańskiej). Warunki terenowe umożliwiają wydłużenie istniejącego peronu przystankowego do dł. 66m i szer. 3m, co daje pełnowymiarowy przystanek podwójny, jednakże powyższe działania związane są z korektą istniejącego chodnika południowego ul. Piłsudskiego oraz korektą programów sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego – ul. Peronowej - ul. Kołłątaja. Budowa przystanku wiedeńskiego po stronie północnej ul. Piłsudskiego z uwagi na istniejący zjazd oraz bardzo wąski chodnik w tym miejscu jest niemożliwa.
Kwota potrzebna na realizację zadania to 200 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.

Lokalizacja

Osiedla: Nadodrze, Ołbin, Stare Miasto, Plac Grunwaldzki, Przedmieście Świdnickie

Lokalizacja szczegółowa: Projekt dotyczy zmian na ulicy Peronowej, Piłsudskiego,Stawowej

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

117

Liczba głosów : internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 113
Papier 4

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 49
Mężczyźni 68

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.