Nr projektu. 34
Przebudowa peronu tramwajowego na ul. Piłsudskiego przed skrzyżowaniem z ul. Peronową (w kierunku Galerii Dominikańskiej) [WBO. 2016]
Kategoria: komunikacja zbiorowa
Budżet zweryfikowany: 200 000 zł
Status: Nie wybrany w głosowaniu
Próg budżetowy: do 250 000 zł
- Projekt rejonowy
- Próg budżetowy: do 250 tys. zł
Uzasadnienie
Na całym świecie istnieje tendencja by przystanki komunikacji miejskiej posiadały zintegrowane węzły, skąd łatwo i szybko będzie można przesiąść się w dalszą podróż. Zrealizowano już działające z sukcesem przystanki autobusowo-tramwajowe tzw. Węzeł PKS na skrzyżowaniu ul. Borowskiej, Suchej, Swobodnej(przystanek tramwajowy przeniesiono za skrzyżowanie a autobusy zatrzymują się znacznie bliżej, piesi nie muszą przechodzić przez światła i mają do wyboru przesiadki na linie 8,9,15,31,32 oraz autobusy 113,145,146,612,K.
Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany negatywnie, ponieważ zintegrowanie przystanków tramwajowych i autobusowych, które zlokalizowane są na ul. Piłsudskiego , Stawowej i Peronowej związane jest przede wszystkim ze zmianą kursów i rozkładów jazdy konkretnych linii. Mimo pozytywnej opinii dla idei, to technicznie, przy tym natężeniu ruchu oraz obecnej infrastrukturze, wprowadzenie zmian wiązałoby się z przeorganizowaniem wszystkich linii tramwajowych. Takie zadanie nie ma charakteru inwestycji, z tego względu projekt nie kwalifikuje się do sfinansowania w ramach budżetu obywatelskiego.
Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany pozytywnie z uwagami. Analiza wykazała, że jest możliwość przebudowy peronu przystankowego na wysokości ul. Piłsudskiego przed skrzyżowaniem z ul. Peronową (w kierunku Galerii Dominikańskiej). Warunki terenowe umożliwiają wydłużenie istniejącego peronu przystankowego do dł. 66m i szer. 3m, co daje pełnowymiarowy przystanek podwójny, jednakże powyższe działania związane są z korektą istniejącego chodnika południowego ul. Piłsudskiego oraz korektą programów sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego – ul. Peronowej - ul. Kołłątaja. Budowa przystanku wiedeńskiego po stronie północnej ul. Piłsudskiego z uwagi na istniejący zjazd oraz bardzo wąski chodnik w tym miejscu jest niemożliwa.
Kwota potrzebna na realizację zadania to 200 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.
Lokalizacja
Osiedla: Nadodrze, Ołbin, Stare Miasto, Plac Grunwaldzki, Przedmieście Świdnickie
Lokalizacja szczegółowa: Projekt dotyczy zmian na ulicy Peronowej, Piłsudskiego,Stawowej
Załączniki
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów : internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.