Nr projektu. 307

Podniesienie bezpieczeństwa ruchu pieszego i kołowego wzdłuż ulicy Małopolskiej, Wielkopolskiej i Złotnickiej we Wrocławiu [WBO. 2016]

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zgłoszony: 195 400 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Próg budżetowy: do 250 000 zł

  • Projekt rejonowy
  • Próg budżetowy: do 250 tys. zł

Uzasadnienie

Podniesienie bezpieczeństwa ruchu pieszego i kołowego wzdłuż ulic Złotnickiej, Wielkopolskiej i Małopolskiej przez:
* Wprowadzenie ograniczenia prędkości do 40km wzdłuż ciągu ulic Złotnika – Wielkopolska - Małopolska
* Fizyczne wymuszenie ograniczenia prędkości do przepisowego limitu przez budowę barier spowalniających w 4 lokalizacjach (np. przewężenie typu S, wysepka rozdzielająca pasy)
* Poprawienie widoczności i bezpieczeństwa pieszych przy przejściach drogowych i przystankach autobusowych przez montaż dodatkowego oświetlenia w 6 miejscach.

Ul. Małopolska, Wielkopolska i Złotnicka leżą na dwóch kluczowych osiach lokalnego ruchu osiedla Złotniki.
W godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego większość podróżujących mieszkańców osiedla porusza się wzdłuż nich lub je przecina.
Na odcinku Złotnicka/Kosmonautów - Małopolska/Kamiennogórska zlokalizowane jest 8 przystanków autobusowych (4 w każdą stronę). Natężony ruch w godzinach szczytu porannego oraz częste niedostosowanie prędkości pojazdów do przepisów drogowych na tej trasie stanowi zagrożenie dla ruchu pieszego i kołowego.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Konieczne jest uszczegółowienie zakresu przez lidera projektu. Opinia negatywna w zakresie szykan (wyspy na jezdni) „esujących” ruch, brak szerokości pasa drogowego dla budowy azyli na przejściach. Z uwagi na komunikację autobusową możliwe są jedynie progi zwalniające wyspowe. Koszt będzie możliwy do oszacowania dopiero po doprecyzowaniu zakresu robót. Prosimy o uszczegółowienie wniosku przez Lidera w zakresie oświetlenia:
1. We wniosku WBO mowa jest o doświetleniu 6 przejść dla pieszych, natomiast w załączonym opisie (Podniesienie bezpieczeństwa ruchu pieszego i kołowego wzdłuż ulicy Małopolskiej, Wielkopolskiej i Złotnickiej we Wrocławiu) jest zlokalizowanych 7 przejść dla pieszych. Które przejścia należy doświetlić?
2. Czy na skrzyżowaniach należy doświetlać tylko przejścia dla pieszych przez ulice główne czy też na tych skrzyżowaniach mają być doświetlone przejścia dla pieszych w ulicach podporządkowanych. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z liderem na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.

Lokalizacja

Osiedla: Leśnica, Maślice, Pracze Odrzańskie

Lokalizacja szczegółowa: brak.