Nr projektu 60
Kontrapasy rowerowe na ul. Kościuszki oraz Podwale i Komuny Paryskiej [WBO 2015]

Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zweryfikowany: 450 000 zł
Status: Nie wybrany w głosowaniu
Próg budżetowy: 150 tys. zł - 500 tys. zł
Uzasadnienie
Projekt zakłada budowę asfaltowych kontrapasów na ulicach Kościuszki od Stawowej do pl. Kościuszki oraz na Podwalu i Komuny Paryskiej od Kołłątaja do Pułaskiego.
Obecnie istniejące kontrapasy na w/w ulicach urywają się nagle i zmuszają rowerzystów do skrętu w inną ulicę. Celem projektu jest uzupełnienie brakujących fragmentów tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Na Kościuszki sprawa jest prosta - brakuje tylko prostego w budowie odcinka o długości ok. 300m, za to na Podwalu nie ma obecnie kontrapasów w ogóle. Nie jest to dużym problemem na większości trasy - po drugiej stronie fosy rowerzyści mają do dyspozycji dwukierunkową drogę rowerową, kłopoty zaczynają się jednak gdy rowerzysta dojedzie do ul. Piotra Skargi i chce kontynuować jazdę na wschód, podczas gdy Promenada Staromiejska skręca na północ. Tu konieczna jest budowa kontrapasa i przeciągnięcie go aż do skrzyżowania Pułaskiego i Komuny Paryskiej. Celem ułatwienia rowerzystom włączenia się do ruchu na Podwale przewiduje się budowę śluzy rowerowej i przejazdu z osobną sygnalizacją, natomiast dla rowerzystów chcących kontynuować jazdę Promenadę Staromiejską w kierunku zachodnim budowę przejazdu rowerowego wraz z przejściem dla pieszych jako "drugiego dojścia" na przystanek tramwajowy przy Wzgórzu Partyzantów. Przy nowym przejeździe konieczna będzie budowa nowej sygnalizacji świetlnej i zsynchronizowanie jej z istniejącą, aby nie wpływała ona na ruch drogowy. Tak powstały przejazd i przejście pozwoliłyby również wyprostować szlak spacerowo-rowerowy Promenady Staromiejskiej.
Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany pozytywnie, z nastepującymi uwagami:
1) Ulica Kościuszki- opracowywana jest obecnie dokumentacja. Projekt WBO obejmie już tylko realizację.
2) Ulica Podwale- proponujemy od Kołłątaja do Dworcowej kontrapas. Od Dworcowej do Komuny Paryskiej dwukierunkowa droga rowerowa wraz z połączeniem z Krasińskiego.
3) Ulica Komuny Paryskiej - zmiana parkowania na równoległe.
Kwota potrzebna na realizację projektu to 450.000 PLN. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z liderem na etapie opracowywania dokumentacji technicznej. Podobny zakres, jak w projekcie nr 221.
Lokalizacja
Osiedla Przedmieście Świdnickie , Przedmieście Oławskie
Lokalizacja szczegółowa: Kościuszki, Podwale, Komuny Paryskiej
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów : internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Liczba głosów wg osiedli
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według osiedli, obliczony na podstawie podawanych deklaracji mieszkańców głosujących przez internet.