Nr projektu 165

Pas rowerowy wzdłuż ul Podwale od ul Traugutta do Skargi wraz z wyniesieniem przejścia dla pieszych na wysokości skweru Krasińskiego i Dworcowej i wytyczeniem przejazdu rowerowego przy pasach do parku [WBO 2015]

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zweryfikowany: 100 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Próg budżetowy: do 150 tys. zł

Uzasadnienie

Pas ten połączy nowo budowaną drogę rowerową przy ulicy Traugutta z drogą rowerową wzdłuż promenady staromiejskiej. Bezpośrednio łącząc ulicę Oławską/Traugutta z placem Orląt Lwowskich i placem Jana Pawła. Wyniesienie przejścia dla pieszych i zwężenie pasów ruchu pozwoli urealnić ograniczenie prędkości do 50km/h w obrębie gęstej zabudowy, terenów rekreacyjnych, szkoły, parku i placu zabaw i zmniejszyć hałas wynoszący wzdłuż danego odcinak do 75dB LDWN (wartość ta powoduje niekorzystne zmiany w organizmie ludzkim). Jednocześnie skalując obecną autostradę do poziomu śródmiejskiej ulicy przebiegającej przez gęsto zaludnione tereny.

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie w zakresie pasów rowerowych w ciągu ul. Podwale od ul. Traugutta do ul. P. Skargi. Brak jest szerokości jezdni na ulicy. Wzdłuż ulicy występuje parkowanie po obu stronach jezdni. Brak jest również w strefie parkowania miejsca na bufor dla pasa rowerowego.Dla ruchu rowerowego występują alternatywne połączenia po drugiej stronie fosy. Ze względu na kursowanie tą ulicą komunikacji miejskiej opinia negatywna w zakresie wyniesienia przejścia dla pieszych. Konstrukcja wyniesionego przejścia nie będzie oddziaływać na kierowców samochodów osobowych, generujących największe zagrożenia. Zakres podobny do projektu nr 1 oraz 283.

Lokalizacja

Osiedla Przedmieście Oławskie

Lokalizacja szczegółowa: Podwale 58 - 80