Nr projektu 415

Przejście dla pieszych na Rondzie Reagana [WBO 2014]

Kategoria: droga

Budżet zgłoszony: 1 500 000 zł

Status: odrzucony

Próg budżetowy: od 500 tys. zł

Uzasadnienie

Komentarz UMW:

1. Z zasady przejścia podziemne buduje się na skrzyżowaniach, gdzie ruch kołowy i pieszy jest bardzo duży, dodatkowo tam gdzie ruch pieszy związany jest z dostępem do komunikacji zbiorowej.
2. Niepodważalnym jest fakt, że przebudowa skrzyżowania wraz z budową przejścia podziemnego zaskutkowała znacznym zmniejszeniem ilości zdarzeń z udziałem pieszych.
3. przejście podziemne prowadzi wyłącznie w obszar wyspy centralnej, stanowiącej węzeł przesiadkowy, tym samym eliminuje kolizje stanowiącą potencjalnie największe zagrożenie pomiędzy pieszymi spieszącymi na przystanek, a pojazdami. Ponadto przejście podziemne to \"100 % światła zielonego dla pieszych\".
4. poprawa dostępności transportu miejskiego jest realizowana poprzez maksymalne kumulowanie komunikacji zbiorowej w obrębie wyspy centralnej. Obecnie w godzinie szczytu przejeżdża przez wyspę 140 autobusów i tramwajów. Od 1 września planowane jest dołączenie do tej grupy autobusu linii 115.
5. rondo Reagana spełnia kryteria zapisane we Wrocławskiej Polityce Mobilności, szczególnie te dotyczące bezpieczeństwa pieszych.

Lokalizacja

Osiedle Wrocław

Lokalizacja szczegółowa: Rondo Reagana

Załączniki