Propozycja rozwiązania problemu parkowania

Na większości uliczek Biskupina i Sępolna piesi mają problem z chodzeniem po chodnikach, bo są one zastawione zaparkowanymi samochodami. Wydział Inżynierii Miejskiej w magistracie przygotował dwie propozycje, jak zwrócić pieszym chodniki, ale tak, by kierowcy mieli gdzie zostawić swoje auta.

Teoretycznie ruch na większości uliczek Biskupina i Sępolna powinien wyglądać tak, że po obu stronach ulicy jest chodnik przeznaczony tylko dla pieszych, a jezdnie są dwukierunkowe. W praktyce wygląda to całkiem inaczej. Chodniki są gęsto zastawione zaparkowanymi samochodami, a piesi są zmuszeni do chodzenia po jezdni, dodatkowo muszą uważać na jeżdżące nią samochody. To powoduje sporo niebezpiecznych sytuacji.

Zobacz mapę:

  • niebieska przerywana linia oznacza obszar objęty opracowaniem
  • kolor żółty – miejsca, gdzie piesi mają utrudniony ruch
  • kolor czerwony – miejsca, gdzie chodniki są zastawione przez auta

 

Proponowane koncepcje

  • Wprowadzenie organizacji ruchu w formie strefy zamieszkania

Organizacja taka oznacza możliwość poruszania się pieszych całą szerokością ulicy. Na kierowców nakłada ograniczenie maksymalnej prędkości do 20 km/h. Dodatkowo pozwala parkować tylko w miejscach wskazanych osobnym oznakowaniem.

  • Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego – naprzemiennie na kolejnych osiedlowych ulicach

Takie rozwiązanie pozwala przeznaczyć większą szerokość ulicy dla pieszych oraz dla wyznaczenia miejsc postojowych, ograniczając ich deficyt.

 

W tej propozycji Wydział Inżynierii Miejskiej proponuje dwa warianty:

  • Wariant I: parkowanie obustronne, chodnik jednostronny
  • Wariant II: parkowanie jednostronne, chodnik po obu stronach

 

Plusy z wprowadzenia tego rozwiązania

  • Wprowadzenie przejrzystego układu ulic jednokierunkowych
  • Wprowadzenie strefy zamieszkania, dającej pierwszeństwo pieszemu poruszającemu się po jezdni
  • ,,Uwolnienie” chodnika do parkujących pojazdów
  • Ograniczenie prędkości przejazdu w strefie zamieszkania do 20 km/godz
  • Zwiększenie liczby dostępnych miejsc parkingowych (wariant I)
  • Poprawa stanu nawierzchni chodników (remonty cząstkowe)

 

Mapa z proponowanymi ulicami jednokierunkowymi na Biskupinie i Sępolnie. Na czerwono oznaczono propozycję nowych jednokierunkowych ulic, na niebiesko – istniejące.

 

 

Proponowane ulice do pilotażu

  • Abramowskiego
  • Kotsisa
  • Potiebni

Szacunkowe dane o ilości lokali mieszkalnych na Sępolnie i Biskupinie

Na wniosek mieszkańców zgłoszony w trakcie spotkania konsultacyjnego 15 października, publikujemy dane statystyczne dotyczące ilości lokali  mieszkalnych na osiedlach Biskupin i Sępolno

 
Na podstawie tych danych oraz wskaźników przyjmowanych do celów statystycznych przez Biuro Rozwoju Wrocławia, a służących określaniu liczby samochodów na danym terenie należy przyjąć następujące przeliczniki:
- Na jeden lokal mieszkalny przypada średnio 2,67 mieszkańca
- Na jeden lokal mieszkalny przypada średnio 1,2 samochodu