W listopadzie 2017 ruszyła przebudowa ul. Hubskiej, która obejmuje budowę nowego torowiska tramwajowego pomiędzy ul. Glinianą a Dyrekcyjną. Przebudowa ul. Hubskiej potrwa do końca 2018 roku i pochłonie ponad 35 mln zł. Inwestycję realizuje firma Balzola, która wygrała przetarg ogłoszony przez Wrocławskie inwestycje.
Ulica Hubska jest ważnym korytarzem komunikacyjnym dla obsługi na kierunku centrum – południe miasta. W ramach realizowanej już inwestycji powstaje wydzielone torowisko tramwajowe na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną. Wydzielone zostaną również pasy ruchu dla aut oraz ścieżki rowerowe oraz nowe chodniki. Nowe torowisko planuje się wbudować w osi jezdni ul. Hubskiej z zachowaniem ruchu dla samochodów po obu stronach torowiska. Będzie ono stanowić kontynuację istniejącej trasy tramwajowej, która obecnie trasa skręca w ul. Glinianą. Powstaną też dwa nowe przystanki wiedeńskie, czyli takie jak np. na ul. Krupniczej. W tym rozwiązaniu peron jest przedłużeniem chodnika i zarazem wyspą spowalniającą ruch samochodowy.
Nowy odcinek torowiska pozwoli na reaktywację linii tramwajowej biegnącej, w przybliżeniu, śladem dawnej linii 16, łączącej Park Południowy z ZOO, której przebieg jest w tej chwili poddany konsultacjom społecznym. Kiedy torowisko na Hubskiej będzie już gotowe pojawi się więc nowa linia. Tramwaje będą kursowały z Tarnogaju przez Pułaskiego i dalej na północ w kierunku Ronda Reagana. Wrocławianie z Tarnogaju zyskają wygodny, bezpośredni dojazd do wschodniej części miasta. W 2019 roku będą mieli alternatywę w postaci nowego połączenia tramwajowego.