wroclaw.pl Zielony Wrocław - środowisko we Wrocławiu Zielony Wrocław logo
Pogoda we Wrocławiu temperatura powietrza wynosi 26°C
Link do portalu wroclaw.pl
Aby wyświetlić zawartość strony, zaakceptuj pliki cookie
Reklama

Pytania i odpowiedzi

Redakcja www.wroclaw.pl,

Wyniki Kompleksowego Badania Ruchu we Wrocławiu i aglomeracji 2018 wykazały, że do Wrocławia każdej doby wjeżdża 240 tys. aut. Wyznaczenie buspasów jest jednym z kluczowych sposobów na to, aby przyspieszyć komunikację zbiorową i stworzyć alternatywę dla kierowców. Dążymy do tego, aby komunikacja zbiorowa była szybka, bezpieczna i godna zaufania.

Reklama

Dlaczego tworzymy buspasy we Wrocławiu?

Wyniki Kompleksowego Badania Ruchu we Wrocławiu i aglomeracji 2018 wykazały, że do Wrocławia każdej doby wjeżdża 240 tys. aut. Wyznaczenie buspasów jest jednym z kluczowych sposobów na to, aby przyspieszyć komunikację zbiorową i stworzyć alternatywę dla kierowców. Dążymy do tego, aby komunikacja zbiorowa była szybka, bezpieczna i godna zaufania.

Jakie kryteria stosujemy tworząc buspasy?

Czy buspasy korkują jeszcze bardziej miasta?

To nie buspasy korkują miasta czy ich wydzielenie. Jeżeli we Wrocławiu pojawiają się korki, to dlatego, że jest za dużo aut względem tego, co nasze ulice mogą przyjąć. Wrocław nie może poszerzać ulic, budować kolejnych pasów ruchy, aby teoretycznie poprawić przepustowość, ponieważ każdy dodany pas, to po jakimś czasie zwiększenie natężenia ruchu o 30%. Dlatego dążymy do tego, aby zmniejszyć ilość miast i dać mieszańcom oraz osobą, które codziennie przyjeżdżają do Wrocławia alternatywę: komunikację zbiorową, system parkingów Park&Ride, wrocławski rower miejski, wypożyczalnię samochodów elektrycznych Vozzilla. 

Dlaczego wprowadzamy buspasy przed usprawnieniem komunikacji miejskiej?

System transportu w mieście był przez wiele lat tworzony dla aut i komunikacji indywidualnej. Auta miały więcej pasów ruchu i były preferowane przez światła. Ze względu na to, że system wymaga przebudowy, Wrocław rozpoczął wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju. Sukcesywnie i konsekwentnie realizowany jest wobec tego pakiet działań wskazanych przez Wrocławską politykę mobilności, zgodnie z którą równolegle wdrażane są następujące działania oraz programy:

Jaki jest sens tworzenia buspasów na krótkich odcinkach?

Każda minuta zyskana w komunikacji zbiorowej ma znaczenie dla pasażerów podróżujących autobusem czy tramwajem, bo to oznacza, że będziemy szybciej w docelowym miejscu, w pracy, w szkole, na spotkaniu. I że możemy liczyć na komunikację zbiorową.

Co jest alternatywą dla buspasów?

Alternatywą jest ograniczenie dostępności centrum miasta dla samochodów. To się stosuje w wielu zachodnich miasta. We Wrocławiu wybraliśmy jednak inne działania takie jak: tworzenie buspasów, wydzielanie torowisk tramwajowych dla autobusów, priorytety przejazdu dla tramwajów na większości skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.

Posłuchaj podcastu

Reklama
Zobacz więcej wiadomości portalu wroclaw.pl Więcej wiadomości portalu wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl Logo wroclaw.pl