We Wrocławiu funkcjonuje 30 km wydzielonych pasów dla autobusów. Jak pokazują wyliczenia, w tych miejscach poprawiły się czasy przejazdów komunikacji zbiorowej, z której korzystają tysiące osób. Wrocławskie autobusy i tramwaje przewożą dziennie ponad 500 tys. pasażerów (łącznie 207 milionów osób rocznie). Pojazdy MPK pokonują dziennie prawie 100 tys. kilometrów i wykonują 36 milionów kilometrów rocznie.
Zalety tworzenia spójnej sieci buspasów we Wrocławiu:
- Umożliwienie swobodnego przejazdu pojazdom komunikacji zbiorowej.
- Poprawienie punktualności autobusów.
- Oszczędności paliwa pojazdów komunikacji zbiorowej.
- Oszczędność taboru - możliwość wzmocnienia obleganych linii i zwiększenia częstotliwości kursowania,
- Ograniczenie emisji spalin i CO2,
- Umożliwienie łatwiejszego przejazdu służbom ratunkowym.