Aktualizacja
1.06.2021
Mury oporowe przy wielkim wiadukcie na #TAT rosną w oczach. 33 tysiące ton piasku znakomitej jakości da świetną podbudowę najazdów na obiekt.
26.05.2021
19.05.2021
Wiadukt nad ulicą Smolecką miał w środę próby obciążeniowe. Pierwsze wyniki wypadły znakomicie. Analizy przeprowadzają eksperci z Politechniki Wrocławskiej. Nasz wiadukt wybudowany na #TAT ma ponad 22 metry długości i ponad 17 m szerokości. Przęsło ma ponad 21 metrów. Do jego wykonania użyliśmy m.in. 1400 metrów sześciennych betonu i 200 ton stali zbrojeniowej.
13.05.2021
Tramwaje linii 23 od soboty wracają do Wrocławskiego Parku Przemysłowego!
Pojadą nowym fragmentem TAT wybudowanym za ponad 11,6 miliona złotych oraz zielonym torowiskiem na ulicy Złotoryjskiej. Odcinek TAT od ul. Śrubowej do pętli ma 711 metrów długości i biegnie starym śladem linii tramwajowej Wybudowane zostały tam nowe sieci podziemne, powstały nowe przystanki, ponad pół kilometra drogi rowerowej, chodnika. Planujemy na tym odcinku nasadzić blisko 150 drzew m.in. platanów i robinii akacjowych
Z kolei na ulicy Złotoryjskiej MPK wymieniło niespełna pół kilometra toru pojedynczego, przejazd tramwajowy w ciągu ulicy Strzegomskiej i sieć trakcyjną. Torowisko będzie zielone – trawa została wysiana i już rośnie. Jej obecność z pewnością docenią mieszkańcy okolicznych bloków. Oprócz walorów estetycznych zielone torowisko spowoduje, że tramwaje będą jeździć ciszej.
12.05.2021
7.05.2021
25.04.2021
23.04. 2021
Ruszamy z budowa kolejnego odcinka TAT od Nowodworskiej do Rogowskiej. Najpierw musimy wykonać prace na sieciach podziemnych. Kierowców prosimy o uważną jazdę, a pasażerów MPK informujemy o zmianach lokalizacji przystanków autobusowych.
16.04.2021
30.03.2021
Układana jest izolacja na dużym wiadukcie. Rosną w górę mury oporowe i podbudowa z piasku. Rozpoczęły się prace przy najazdach od strony Wyższej Szkoły Bankowej.
A na mniejszym wiadukcie nad ulicą Smolecką i na najazdach przy ul. Robotniczej regulujemy torowisko tramwajowe. Tu wiadukt ma czerwoną izolację.
22.03.2021
Ruszyły prace przy budowie murów oporowych i najazdów przy wiadukcie. Wykonawca do ich budowy wykorzysta 34 tysiące ton wysokiej jakości piasku. Przywiezie go 1360 ciężarówek. Pierwsze płyty muru oporowego już stoją. W sumie mur ścian oporowych to 3400 m kwadratowe.
18.03.2021


13.03.2021
2.03.2021
Beton wylany w ubiegłym tygodniu wiąże w najlepsze, a konstrukcja wygląda efektownie.
26.02.2021
55 metrowa pompa betonuje ustrój nośny na wielkim wiadukcie nad torami kolejowymi. Podczas prac nad torami wstrzymany został ruch pociągów towarowych na tym odcinku. Po zakończeniu prac w nocy z piątku na sobotę będziemy mieli już 150 metrów płyty. W marcu startujemy m.in. z budową murów oporowych.
Do późnej nocy z piątku na sobotę będą trwały prace pielęgnacyjne przy nowo wylanym betonie na dużym wiadukcie. Beton, choć prężny i potężny, lubi jak się o niego zadba, dopieści, szczególnie na tak imponującej konstrukcji jest to niezbędne.
24.02.2021
Przy wiadukcie nad ulicą Smolecką podbudowa czeka na badanie. Jeśli będzie w porządku, rozpocznie się w najbliższych dniach betonowanie najazdu od strony zachodniej.
22.02.2021
Pogoda się poprawiła i ruszyło betonowanie konstrukcji wiaduktu nad torami kolejowymi na TAT. Jeszcze w tym tygodniu planujemy rozpocząć kolejne akcje betonowania na tym obiekcie. Przygotujemy odcinek o długości blisko 100 metrów. Aby przeprowadzić betonowanie środkowej części konstrukcji trzeba będzie na tym odcinku wstrzymać czasowo ruch pociągów towarowych.
4.02.2021


21.01.2021
Wykonawcy pracują nad najazdami na wiadukt nad ulicą Smolecką. Powstaje podbudowa. Trwają też prace przy murze oporowym. Nowy beton pojawił się także na odcinku od pętli przy WPP w kierunku dużego wiaduktu nad torami kolejowymi. W najbliższych miesiącach będzie tu powstawał najazd i mury oporowe nowej konstrukcji.
31.12.2020
.jpg)
.jpg%3Cbr/%3E134835058_2952505564970699_5545954813502307429_n%20(1).jpg)

29.12.2020
9.12.2020
21.10.2020
Udźwignie 500 ton, a jego stabilizacja trwała 10 godzin. Potężny dźwig montuje kolejne fragmenty konstrukcji wiaduktu nad trasą kolejową i ul. Robotniczą. Przeprawa powstaje w ramach budowy trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór.
Wiadukt nad ulicą Smolecką robi wrażenie. To m.in. jego wybudowanie pozwoli puścić ruch tramwajów i autobusów od placu Orląt Lwowskich do ulicy Śrubowej jeszcze przed oddaniem do użytku całej TAT.
19.10.2020
W tym tygodniu trafi tu piąty olbrzymi dźwigar, ważący 38 ton i mierzący 24 metry. Cała operacja była dość skomplikowana, gdyż został on zamontowany nad siecią trakcyjną linii kolejowej. Obecnie na wiadukcie przy Strzegomskiej trwa deskowanie, czyli przygotowanie do zbrojenia.
Wzmożone prace trwają przy ul. Śrubowej oraz na pl. Orląt Lwowskich, gdzie w listopadzie planowany jest montaż sygnalizacji świetlnej.
W ramach inwestycji gotowe są już przystanki na pl. Orląt Lwowskich, na Podwalu, przy ul. Nabycińskiej i Smoleckiej. Na Smoleckiej w ciągu kilku miesięcy zaczniemy układać tory na wiadukcie. Założenia są takie, żeby w przyszłym roku tramwaje pojechały od pl. Orląt Lwowskich w kierunku ul. Smoleckiej i Śrubowej.
9.10.2020


7.10.2020
Linia naprowadzająca dla niedowidzących na #TAT prowadząca od ulicy Robotniczej do przystanku Smolecka.
2.10.2020
Piąty olbrzymi dźwigar trafił w czwartek na wiadukt, który budujemy na #TAT w pobliżu ulic Strzegomskiej i Robotniczej.Ważył 38 ton i mierzył 24 metry długości. To była skomplikowana operacja, ponieważ został zamontowany nad siecią trakcyjną linii kolejowej.
30.09.2020
Przystanek Smolecka i nowa droga rowerowa.
24.08.2020
33-metrowe dźwigary kratownicowe wiaduktu na TAT w najbliższych tygodniach będą przygotowywane do montażu, a następnie montowane na podporach nad torami kolejowymi.
Obecnie trwają prace na pierwszych 25 metrach olbrzymiej konstrukcji, która powstanę w pobliżu ulic Robotniczej i Strzegomskiej.
17.08.2020
Ruszyły prace przy przebudowie chodników na ul. Robotniczej od Nabycińskiej do pl. Orląt Lwowskich. To roboty dodatkowe, na które udało się pozyskać środki z budżetu miasta.
Wcześniej wyremontowany został tu fragment jezdni (też w ramach prac dodatkowych). Kierowcy jeżdżą od kilku tygodni po nowej nawierzchni z masy bitumicznej, która zastąpiła kostkę brukową.
6.08.2020
Po niespełna 9 miesiącach prac (8 sierpnia) ruch tramwajowy wraca na pl. Orląt Lwowskich – tym samym oddany do użytku zostaje fragment, od którego zaczęła się budowa TAT na Nowy Dwór.
Skrzyżowanie zyskało nowy układ drogowo-torowy, a przebudowane szyny w ulicy Podwale pozwolą zarówno skręcić tramwajom w kierunkach: pl. Jana Pawła II, jak i pl. Legionów, ale także przejechać dalej, w stronę Dworca Świebodzkiego. Dziś miał miejsce pierwszy przejazd próbny.
– Dziś wspólnie wykonaliśmy testowy przejazd z nowego przystanku przy pl. Orląt Lwowskich, który jest początkiem nowej linii autobusowo-tramwajowej, zmierzającej w kierunku Nowego Dworu. To największa tego typu inwestycja w powojennym Wrocławiu. Za nami 9 miesięcy prac, które pozwolą na to, że od soboty na pl. Orląt Lwowskich powrócą tramwaje, a co więcej, w przyszłym roku chcielibyśmy uruchomić tramwaj na pierwszym odcinku TAT-u, czyli do ulicy Śrubowej – mówił prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
– Cieszymy się, że dzięki sprawnej pracy i współpracy z Wrocławskimi Inwestycjami już od najbliższej soboty nasze tramwaje i autobusy pojadą przez to zmodernizowane skrzyżowanie i linie 0L, 0P, 74, 15, 31, 32 w tym odcinku powrócą na plac Orląt Lwowskich. Cieszy także powstanie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego, dzięki czemu przesiadki będą prostsze i wygodniejsze – dodał prezes MPK Krzysztof Balawejder.
Dotąd na skrzyżowaniu pl. Orląt Lwowskich/Podwale/Piłsudskiego/Tęczowa:
- przebudowano układ drogowo-torowy na w/w skrzyżowaniu w tym powstały nowe przystanki tramwajowe, zamontowano nowe szyny, rozjazdy, system sterowania, nowe ścieżki rowerowe i chodniki, perony przystankowe,
- wybudowano kanalizację deszczową,
- zamontowano słupy oświetlenia ulicznego,
- przebudowano sieć trakcyjną, ułożono kable trakcyjne i zamontowano słupy trakcyjne i trakcyjno- oświetleniowe,
- wybudowano kanalizację teletechniczną,
- usunięto kolizje elektroenergetyczne SN, NN,
- zamontowano nowe wiaty przystankowe ,
- wybudowano przepompownie ścieków (w rejonie nowego przystanku Nabycińska).
– W ramach tej trudnej, inżynierskiej pracy, która została przeprowadzona na obszarze pl. Orląt Lwowskich zostały wymienione wszystkie branże sieci – te popularne, czyli kanalizacja, woda, gaz, jak również te istotne z punktu widzenia przedsiębiorstw, czyli sieci teletechniczne. Trzeba także zaznaczyć, że od soboty również kierowcy będą mogli przejechać od pl. Jana Pawła II w kierunku pl. Legionów, a także skręcić w ul. Tęczową. Likwidujemy tym samym konieczność objazdu przez ulicę Sokolniczą – zapewnił Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.
Koszt tego fragmentu Trasy Autobusowo-Tramwajowej do ulicy Smoleckiej wyniósł ponad 67 milionów złotych. W przyszłym roku (prawdopodobnie wiosną) miasto będzie chciało uruchomić tramwaj, którym pasażerowie przejadą aż do ulicy Śrubowej.
Przypomnijmy, Trasa Autobusowo Tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków – dziś zaprezentowany został pierwszy z nich, zlokalizowany na ulicy Podwale. Całkowita długość TAT to 7 km. To największa inwestycja komunikacyjna we Wrocławiu od 1949 roku, kiedy wybudowano linię na Leśnicę.
28.07.2020
Dziś na budowie dwa dźwigi stawiają przęsła nowego 160 metrowego wiaduktu, którym pojedzie miejski tabor. Wartość tego obiektu inżynierskiego to ponad 40 mln zł w tym środki z Unii Europejskiej.
20.07.2020
Pną się do góry największe obiekty inżynieryjne na budowanej trasie autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Nad ulicą Smolecką powstaje szeroki na ponad 20 metrów wiadukt, natomiast nad ul. Robotniczą rośnie długa na ponad 160 metrów przeprawa nad drogą oraz linią kolejową.
Patrząc od pl. Orląt Lwowskich na zachód w kierunku Nowego Dworu, pierwszy powstaje mniejszy wiadukt nad ul. Smolecką. Jeszcze nie dawno widać było jedynie jego podpory, teraz trwają przygotowywanie szalunku pod wylanie betonowej konstrukcji wiaduktu oraz prace przy budowie murów oporowych. Aby wykonać to zadanie betoniarki będą musiały wykonać 62 kursy! Beton będzie wylewany w wakacje. Wiaduktem przejadą tramwaje, autobusy, rowerzyści i przejdą piesi. Obok powstaje przystanek „Smolecka”.
Druga przeprawa powstaje nad ul. Robotniczą i linią kolejową. To najtrudniejszy obiekt do wykonywania na całej trasie autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Będzie liczył 160 metrów. Jego 28 metrowe dźwigary są teraz spawane w większe konstrukcje. Pierwsza z nich będzie ważyła ponad 44 tony i ma być ustawiania na przełomie lipca i sierpnia. Trwają prace przy budowie 4 podpór. Jedna już stoi, w pozostałych powstają fundamenty. Najdłuższe przęsło wiaduktu, którym nad torami kolejowymi przejadą tramwaje i autobusy będzie miało 75 metrów długości.
9.07.2020
Rosną w oczach podpory 160 metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi.
Na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Tęczowej pojawiły się pierwsze dwie warstwy masy bitumicznej.
2.07.2020
Na fragmencie ul. Robotniczej znika kostka brukowa z jezdni. Niebawem ruszą przygotowania do budowy nowej konstrukcji drogi. To prace dodatkowe, na które udało się znaleźć środki w budżecie. Skrzyżowanie placu Orląt Lwowskich i ul. Tęczowej z kolei przygotowywane jest do układania masy bitumicznej.
To wiadukt nad ulicą Smolecką, szalunki powstają. W wakacje rozpocznie się betonowanie tej konstrukcji.
Kierowcy jeżdżą już fragmentem TAT w kierunku centrum od ul. Nabycińskiej do placu Orląt (przy dawnym dworcu Marchijskim). Rozpoczęły się prace rozbiórkowe nawierzchni przy ul. Robotniczej. Udało się bowiem pozyskać dodatkowe środki finansowe na remont tego fragmentu ulicy. Prace potrwają do sierpnia. Na ul. Piłsudskiego w kierunku pl. Legionów kierowcy korzystają czasowo z nowej jezdni przy torowisku.
24.06.2020
Sieci podziemne już zostały przebudowane, więc budowa 160 metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi ruszyła. Palownica przygotuje w najbliższych dniach w gruncie ponad 30 pali, każdy o długości 6 metrów. Potem powstanie fundament pod kolejną wielką podporę wiaduktu. Trwają też prace przy ściankach szczelnych przy trzeciej podporze.
Przy Dworcu Świebodzkim pojawiła się pierwsza warstwa masy bitumicznej na kolejnym odcinku placu Orląt Lwowskich.
Montowane są wiaty na przystanku Smolecka.
3.06.2020
Rozpoczęły się prace przy budowie drugiej podpory pod 160 metrowy wiadukt na TAT. Przy torach stoją już nowe szare słupy trakcyjne. Podczas tego etapu przebudujemy tu sieć trakcyjną. W połowie czerwca dotrą do Wrocławia części konstrukcyjne tego olbrzymiego obiektu inżynierskiego. Coraz okazalej wygląda też wiadukt nad ulicą Smolecką.
2.06.2020
Budowa TAT trwa układanie nawierzchni na skrzyżowaniu ul. Podwale i Piłsudskiego. Jak wszystko dobrze pójdzie, to w tym tygodniu powróci tutaj ruch samochodowy.
25.05.2020
Blisko pół kilometra drogi dla rowerów powstało już przy TAT. Wykonawca układał asfalt na ulicy Nabycińskiej oraz wzdłuż trasy autobusowo-tramwajowej na ul. Robotniczej.
Najnowsze zdjęcia z postępu prac.
13.05.2020
Wykonawca łączy poszczególne fragmenty od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul. Robotniczej ze Strzegomską. Na ponad kilometrowym odcinku jest już ułożone torowisko, widać podpory wiaduktów, trwa układanie krzyżownic na torowiskach.
Patrząc od centrum miasta już na samym pl. Orląt Lwowskich dużo się dzieje. Powstaje tam złożone skrzyżowanie torowisk, robotnicy układają rozjazdy i krzyżownice. Zabetonowane jest międzytorze praktycznie do ul. Smoleckiej. Na tym odcinku widać już w zasadzie całe torowisko. Przygotowywana jest podbudowa pod trasę rowerową. Po ul. Nabycińskiej z nową nawierzchnią jeżdżą auta.
6.05.2020
Mamy już blisko kilometr zabetonowanego torowiska z ułożonymi, wyciszonymi i wyregulowanymi szynami. Wykonawcy przygotowują podbudowę pod blisko kilometr ścieżki rowerowej od ulicy Nabycińskiej do Smoleckiej (tu pracujemy intensywnie przy wiadukcie, którym przejadą autobusy, tramwaje i rowerzyści). Kolejny beton wiąże na ul. Robotniczej w pobliżu skrzyżowania z ulicą Śrubową. W tej okolicy mamy już dwa perony przystankowe.
Ustawionych jest kilkadziesiąt słupów trakcyjnych, a międzytorze przy Podwalu czeka na masę asfaltową. Na placu Orląt Lwowskich pracujemy intensywnie przy montażu rozjazdów.
5.05.2020
Tak oto historyczne torowisko powstaje na skrzyżowaniu Podwala, Piłsudskiego i placu Orląt Lwowskich.
28.04.2020
Na przystanku tramwajowo-autobusowym przy dawnym dworcu Marchijskim pojawiły się już nie tylko perony przystankowe, ale i słupy trakcyjne.
Coraz większych kształtów nabiera przystanek Politechnika – na którym przy ulicy Długiej będzie zatrzymywał się tramwaj na Popowice. Tam też stoją słupy trakcyjne, powstaje także nowy chodnik.
23.04.2020
Otworzyliśmy oferty w przetargu na budowę Trasy Autobusowo-Tramwajowej od Parku Biznesu do skrzyżowania ulic Strzegomskiej z Rogowską. Czterech wykonawców chce budować dalej TAT. Wszyscy złożyli oferty niższe niż gmina oraz MPWiK zamierzają przeznaczyć na wykonanie zadania! Najniższa oferta jest o ponad 38 milionów tańsza! Na realizację tego zadania mamy: 119 550 680, 28 zł. Najniższa cena to: 81 228 093, 00 zł!
Co budujemy? To kolejne dwa kilometry TAT. Tramwaj i autobus wydzieloną trasą przemknie m.in. pod istniejącym wiaduktem kolejowym, estakadą Gądowianka. Dalej w dużej części trasa będzie biegła istniejącym buspasem przy ul. Strzegomskiej.
W ramach zadania przebudujemy oczywiście sieci podziemne, wybudujemy nowe przystanki i nową stację prostownikową „Nowodworska” – dla potrzeb zasilania sieci trakcyjnej, oczywiście zadbamy o chodniki, ścieżki rowerowe, przejścia dla pieszych. Termin realizacji to 24 miesiące od podpisania umowy.
W ramach tego zamówienia wykonawca nasadzi na całym TAT i będzie pielęgnował 765 drzew m.in. dęby, klony, graby, jesiony, buki, czy brzozy.
Ostatni odcinek TAT prowadzący wzdłuż ulicy Rogowskiej jest w fazie projektowania. Zakończy się ono na przełomie 2020/21 r.
Cała trasa będzie miała 7 km długości. TAT pojedziemy w 2023 roku.
22.04.2020
Mamy już kolejne perony przystankowe na budowie TAT. Powstaje właśnie przystanek autobusowo-tramwajowy przy Wyższej Szkole Bankowej na ul. Strzegomskiej. To na końcu obecnego zakresu budowy w kierunku Nowego Dworu. Będą tam zachowane najwyższe standardy dla osób niepełnosprawnych. Imponująco wygląda też budowa w okolicy wiaduktu przy ul. Smoleckiej. Tam też mamy fragmenty peronu i słupy trakcyjne. A w czwartek 23 kwietnia otwarcie ofert w przetargu na budowę na kolejnego etapu TAT od Wrocławskiego Parku Biznesu do skrzyżowania ulicy Strzegomskiej z ulicą Rogowską.
16.04.2020
Drogowcy rozpoczynają kolejny etap budowy TAT, czyli Trasy Autobusowo-Tramwajowej z pl. Orląt Lwowskich na Nowy Dwór. Od 18 kwietnia nastąpią dwie ważne zmiany: zamknięty zostanie fragment placu Orląt Lwowskich oraz odcinek ul. Robotniczej, gdzie powstaje nowy wiadukt.
Uwaga kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej. Wykonawca, który buduje TAT od pl. Orląt Lwowskich, chce wykorzystać okres zmniejszonego natężenia ruchu na wykonanie niezbędnych prac w tamtym rejonie.
W nocy z piątku na sobotę (17/18.04) zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej.
14.04.2020
Pierwszy docelowy asfalt na placu Orląt Lwowskich przy Dworcu Świebodzkim już gotowy. Jeszcze będą dwie warstwy. Robią się rozjazdy na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Podwala.
2.04.2020
Beton pojawił się na torowisku przy ul. Piłsudskiego. Trwa zbrojenie przyczółka wiaduktu przy ul. Smoleckiej. Coraz efektowniej prezentuje się konstrukcja tego obiektu.
19.03.2020
Zabetonowane torowisko jest już coraz bliżej placu Orląt Lwowskich.
Wykonawca wykorzystując mniejszy ruch rozpoczął asfaltowanie fragmentów dróg na placu Orląt Lwowskich. Pod ziemią zostały tam wybudowane nowe sieci. Kierowcom podczas prac będzie się wygodniej jeździć i nie będzie się tak kurzyć.
Powstaje zbrojenie na drugim fundamencie wiaduktu przy ul. Smoleckiej.
13.03.2020
Pierwsze rozjazdy są już na placu Orląt Lwowskich. Nowe szyny pojawiły się również zgodnie z naszymi zapowiedziami na Podwalu. Na kolejnym odcinku ulicy Nabycińskiej został ułożony asfalt. Wykonawca przygotowuje się do prac na ul. Robotniczej naprzeciw hostelu i sceny na Świebodzkim (prawie vis a vis wejścia na targowisko) . W związku z tym przystanek autobusowy Dworzec Świebodzki (kierunek Nowy Dwór) został przeniesiony za ulicę Nabycińską (w stronę Nowego Dworu). Zatrzymują się tam obecnie autobusy linii 149 oraz nocne 206 i 249.
11.03.2020
Wiadukt na #TAT rośnie. A po drugiej stronie chudy beton pod drugi fundament już wylany. Koryto ze stabilizacją powstało na Podwalu, układane są krawężniki, a jeszcze w tym tygodniu mają pojawić się tam szyny. Nowe tory są już na ul. Piłsudskiego, a rozjazdy czekają na swoją kolej w pobliżu Dworca Świebodzkiego.
27.02.2020
Przy ul. Smoleckiej prowadzone są prace przy budowie zbrojenia pierwszego fundamentu 22 metrowego wiaduktu. Przejadą po nim tramwaje, autobusy i rowerzyści. Skorzystają też piesi. Przy ul. Robotniczej pokazywałem Wam, jak działa palownica. Pod ziemią są już 5,5 metrowe pale. Teraz trwają prace przy zbrojeniu fundamentu pierwszej podpory. Tu powstanie wielki, 160-metrowy wiadukt, którym przejadą tramwaje i autobusy.
24.02.2020
Wiąże beton w fundamencie pierwszej podpory 160 metrowego wiaduktu powstającego nad torami kolejowymi. Wcześniej palownica, utworzyła 34 pale 5,5 metrowe. Stworzyły one podstawę fundamentu pod 6 metrową podporę.
Właśnie powstaje pierwszy fundament pod wiadukt nad ulicą Smolecką. Trwa montaż zbrojenia. W ramach TAT przejadą nim i przejdą piesi. W pobliżu betonem zalany jest już peron przystankowy, na którym zatrzymają się tramwaje i autobusy.
Wykonawca prac układa też kolejne tory, spawa i betonuje na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do ulicy Smoleckiej. Wzdłuż trasy powstają też kolejne chodniki. Udało się usunąć kolizje energetyczne przy wiadukcie nad ulicy Smolecką a to pozwoliło ruszyć z kolejnymi robotami na tym odcinku. Trwają również prace przy sieciach i korytowaniu na kolejnym odcinku w kierunku ul. Wagonowej.
13.02.2020
Beton na peronie przystankowym przy wiadukcie na ul. Smoleckiej już wiąże. Tory już po spawaniu termitowym są ułożone przy dworcu Marchijskim. Szyny pojawiły się na placu Orląt Lwowskich, gdzie trwają również zaawansowane prace przy przebudowie i budowie sieci podziemnych
3.02.2020
Na TAT szyny pojawiły się już przy ulicy Smoleckiej. Kilkadziesiąt metrów dalej powstanie wiadukt, a obok przystanek dla pasażerów MPK.
W sobotę 8 lutego rozpoczną się prace rozbiórkowe torowiska na placu Orląt Lwowskich.
Szczegóły: http://www.wi.wroc.pl
27.01.2020
Trwają prace przy przebudowie sieci podziemnych na placu Orląt Lwowskich. Wykonawca buduje już torowisko tramwajowe od ulicy Nabycińskiej w kierunku wiaduktu przy ul. Smoleckiej. Układane są chodniki, montowane zbrojenie pod słupy trakcyjne.
Ruszyły również prace przy budowie pierwszej podpory 160 metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi.
2.01.2020
W okolicy ulicy Smoleckiej są już krawężniki, tu powstanie przystanek przesiadkowy. Na kolejnych odcinkach ułożone są szyny (w sumie już kilkaset metrów). Trwają prace wyciszające torowisko, a ponad 100 metrów jest już zabetonowanych.
Na wysokości ulicy Nabycińskiej układana jest druga nitka torowiska. Na znacznej części ulicy położone już są trzy warstwy asfaltu.
17.12.2019
Przy ulicy Nabycińskiej jest już pierwsza warstwa asfaltu. Trwają prace brukarskie.
9.12.2019
W pobliżu ulicy Nabycińskiej trwa łączenie nowych szyn. Spawacze rozgrzewają tygle do tysiąca stopni Celsjusza, potem gotują surówkę przez około 30 sekund. Następnie z termitu (m.in. tlenki żelaza i glinu) powstaje lawa o temperaturze 3 tys. stopni Celsjusza, która zalewa szynę.
26.11.2019
Od 30 listopada wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu na placu Orląt Lwowskich. Kierowcy oraz linie autobusowe pojadą objazdami (patrz mapy w zakładce: Dla pasażera/Dla kierowcy). Wykonawca rozpocznie tam budowę i przebudowę sieci podziemnych, sieci trakcyjnej i torowiska tramwajowego, które połączy się z istniejącym układem torowym. Prace na placu są zaplanowane na 7 miesięcy (do wakacji 2020 roku).
18.11.2019
Na budowę przyjechały pierwsze 18 - metrowe szyny. Kolejne transporty z huty jeszcze w listopadzie.
Trwają prace w w pobliżu wiaduktu przy Smoleckiej. Do niedawna były tu chaszcze, dzikie wysypiska. Teraz wybudowana jest kanalizacja deszczowa, przygotowywane jest koryto drogi pod TAT.
23.10.2019
21.10.2019
Z wiaduktu nad ulicą Smolecką już zdejmowany jest grunt. Rozpoczęły się prace rozbiórkowe.
15.10.2019
Rozpoczynamy kolejny etap budowy TAT (trasy autobusowo-tramwajowej) z placu Orląt Lwowskich na Nowy Dwór. W nocy z piątku (18 października) na sobotę (19 października) zostanie wyłączona z ruchu ulica Smolecka na odcinku od ul. Braniborskiej do ul. Robotniczej.
Wykonawca będzie prowadził tam najpierw rozbiórkę istniejącego wiaduktu i ścian oporowych. Podczas prac ruch samochodów i rowerzystów ulicą Smolecką nie będzie możliwy, natomiast piesi zostaną skierowani górą obok wiaduktu.
Nad ulicą Smolecką powstanie nowa konstrukcja żelbetowa wraz ze ścianami oporowymi, po której przejadą tramwaje, autobusy, rowerzyści oraz przejdą piesi. Wiadukt będzie miał 22 metry długości i 17 m szerokości. Prace potrwają 10 miesięcy.
Zrealizuje je firma Filar. Koszt: 6 424 290 zł.



19 lipca 2019 r., Wrocławskie Inwestycje podpisały drugą umowę na realizację odcinka TAT od wiaduktu nad ulicą Smolecką do wiaduktu nad szlakiem PKP wraz z infrastrukturą na wiaduktach oraz fragmentem ulicy Wagonowej. Długość odcinka to ponad 1,5 km. Koszt to blisko 31 milionów złotych. Przewidywany termin realizacji inwestycji to 2020 rok. Wykonawcą jest firma Pro-Tra Building. To już druga umowa na budowę tej niezwykle ważnej inwestycji komunikacyjnej.
Wrocławskie Inwestycje podpisały w sumie już trzy umowy na kolejne etapy budowy TAT. Zakontraktowano budowę blisko 160 metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi. W ramach tej inwestycji powstanie także tunel pod TAT, który ułatwi przejście pieszym i przejazd rowerzystom.
Umowę na budowę pierwszej części linii tramwajowej za 66 mln zł podpisano 12 lipca 2019 r. Prace w pierwszej kolejności obejmą przebudowę wszystkich sieci podziemnych, budowę torowiska, wyprowadzenie tramwaju z pl. Orląt Lwowskich i przebudowę układu drogowego, a następnie - chodniki, trasy rowerowe, nasadzenia zieleni.
Na pl. Orląt Lwowskich tramwaj wjedzie na nową trasę z istniejącego torowiska na ul. Podwale lub ul. Piłsudskiego w kierunku ul. Braniborskiej. Za Dworcem Świebodzkim tory odbiją w kierunku dworca Marchijskiego. Wymaga to przebudowania skrzyżowania ul. Robotniczej i pl. Orląt Lwowskich. Dalsza część trasy w kierunku Nowego Dworu zostanie wytyczona m.in na tyłach galerii wnętrz „Domar” i równolegle do ulicy Robotniczej. Prace na tym odcinku powinny się zakończyć w 2021 roku.
Wrocławskie Inwestycje podzieliły tą wielką budowę na zadania, żeby łatwiej pozyskać wykonawców. Trasa Autobusowo Tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Całkowita długość TAT to 7 km.
Pierwszy fragment trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór to odcinek od pl. Orląt Lwowskich do ulicy Smoleckiej. Prace rozpoczęły się 9 września. Od soboty 7 września wyłączony z ruchu został fragment ulicy Nabycińskiej. Prace są prowadzone również od placu Orląt Lwowskich do ulicy Smoleckiej.