wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

6°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 03:52

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Zmiany w funkcjonowaniu Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców DUW we Wrocławiu

Zmiany w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu. Więcej okienek i inne godziny pracy. Sprawdź szczegóły.

Reklama

Od 26 marca w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu zwiększona zostanie liczba okienek, w których przyjmowane lub wydawane są paszporty. Od poniedziałku będzie funkcjonowało 13 takich punktów (obecnie funkcjonuje 9 okienek).

Od tego dnia będą obowiązywać także nowe godziny przyjmowania klientów paszportowych:

  • Poniedziałek – 9:00 – 16:00
  • Wtorek – 9:00 – 16:00
  • Środa – 8:00 – 18:00
  • Czwartek – 9:00 – 16:00
  • Piątek – 9:00 – 16:00

Liszba wniosków paszportowych stale wzrasta. Dla porównania przedstawiamy dane statystyczne dotyczące wydziału we Wrocławiu:

  • styczeń – 20 marca 2016 – liczba wniosków i wydanych paszportów 18 tys. 362
  • styczeń – 20 marca 2017 - liczba wniosków i wydanych paszportów 19 tys. 572
  • styczeń – 20 marca 2018 - liczba wniosków i wydanych paszportów 26 tys. 072

Wojewoda Dolnośląski przypomina też, że trwają prace przy uruchomieniu nowoczesnego systemu kolejkowego. Nowy system zacznie funkcjonować we Wrocławiu od początku kwietnia, a w delegaturach Urzędu w Legnicy, Jeleniej Górze i Wałbrzychu od 16 kwietnia.

Nowy system kolejkowy zakłada następujące udogodnienia dla klientów:

  • nowoczesne rozwiązania będą obejmowały budynek Urzędu we Wrocławiu oraz delegatury w Legnicy, Jeleniej Górze i Wałbrzychu (obecnie delegatury nie mają „kolejkowicza”),
  • system będzie umożliwiał rezerwację wizyt przez internet we wszystkich 4 punktach obsługi klienta,
  • system będzie informował o aktualnym stanie kolejki (funkcjonalność obejmie wszystkie 4 lokalizacje Urzędu),
  • system będzie informował  klientów Urzędu i delegatur za pomocą wiadomości sms o zbliżającym się terminie wizyty (np. pół godziny lub 15 minut przed wywołaniem numerka).

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl