– Przygotowujemy projekt porozumienia intencyjnego, który określi zakresy naszych działań – mówi Marek Żabiński, z-ca dyr. Departamentu Zrównoważonego Rozwoju Urzędu Miejskiego Wrocławia. – Przedłużenie trasy tramwajowej w kierunku Wysokiej to korzyść dla obu stron. Mieszkańcy Wrocławia i sąsiedniej gminy zyskają nowy środek transportu do miasta, a osiedla Ołtaszyn czy Partynice będą mogły sprawniej funkcjonować ponieważ zmniejszy się liczba samochodów i polepszą się warunkami przemieszczania.
W piśmie wójta Gminy Kobierzyce kierowanym do Prezydenta Wrocławia czytamy: „Mamy świadomość, że korki i smog to nie tylko problem wrocławian. Na co dzień mierzą się z nim także mieszkańcy naszej gminy, którzy w okresie porannego szczytu komunikacyjnego starają się wjechać od południa do Wrocławia z Bielan Wrocławskich i Wysokiej, by dotrzeć na czas do pracy, do szkół czy do uczelni. My także chcemy aktywnie włączyć się w rozwiązanie tych problemów”.
Przedłużenie tramwaju do Wysokiej pozwoli też na wybudowanie parkingu P&R z prawdziwego zdarzenia, który jeszcze przed wjazdem do miasta „przechwyci” podróżujących samochodami z południa aglomeracji i umożliwi dojazd do centrum sprawnym transportem publicznym.