Szary, czyli ulubiony kolor sezonu
W tym sezonie króluje szary, jest popularniejszy niż czarny i fiolet (zawsze lubiany jesienią i zimą). Ma sporo zalet – wygląda się w nim młodziej, zwraca uwagę i równie dobrze można go łączyć z innymi kolorami. Szary zdominował m.in. kolekcję Ottaviano, firmy założonej przez Dominikę Młyńczak, z charakterystycznym serduszkiem w logo. W szarościach szło większość modelek – dużych i małych, bo na wybiegu zaprezentowała się także dziewczynka – córeczka jednej z przyjaciółek projektantki. W szarościach była m.in. sukienko-tunika legnickiej firmy Agacool, która specjalizuje się w ubraniach dla pań o pełniejszych kształtach, czy torebka filcowa Patrycji Forfeckiej z Departamentu Twórczości. Nie mówiąc o szarej myszce, niewielkiej, ręcznie szytej zabawce dla najmłodszych od manufaktury Krasnoludy znad Wisły. Gryzonia można położyć w łóżeczku (rozmiar do wyboru) albo włożyć do śpiworka (także malutkiego).
Co znajdziemy na 5. Wrocław Fashion Meeting
W 5. edycji Wrocław Fashion Meeting dominują firmy odzieżowe, ale naprawdę sporo jest też biżuterii projektantów z całej Polski – od Gdańska, przez Poznań, po południe Polski. Nie zabrakło kapeluszy, a osobną strefę mają twórcy ubrań i rozmaitych akcesoriów dziecięcych. Mamy małych księżniczek znajdą dla nich spódniczki tiulowe i bluzeczki z przepięknymi bajkowymi nadrukami. Tatusiowie z synkami zainteresują się np. fajnymi kominami na szyję czy czapkami w bardzo modnych kolorach i z przyjaznych dzieciom materiałów. Czikimonkey z Trzebnicy szyje np. poduszeczki-sowy idealne dla alergików. Są wykonane z polaru specjalnie sprowadzonego ze Stanów Zjednoczonych, z certyfikatem bezpieczeństwa dla najmłodszych, z wypełnieniem hipoalergicznym. Kosztują 39 zł. Na stoisku firmy Boccoo dostępne są natomiast bawełniane worki, ręcznie haftowane. Idealne do szkoły (choć niekoniecznie na obuwie sportowe), a przy tym wykonane w Polsce – za 49 zł. W Czary Maryś przepiękne podkoszulki z aplikacją bajkową kosztują 80 zł, te same wzory powtórzone na poszewce na poduszkę – 60 zł. Mała klientka, która przymierzała kolekcję, była zachwycona.
Ile kosztuje moda
Ceny są bardzo różne. Od 10 zł za drewnianą malowaną we wzory kulkę drewnianą na stoisku Limoni-Art, przez cieplutkie kominy z bawełny od Aniesbrand za ok. 60 zł, po piękną, ale niestety dość drogą torbę Anny Drobczyńskiej (za 900 zł) i wreszcie eleganckie płaszcze z wełny za 650 zł od Basic Station.
Zobacz, co jeszcze wydarzy się na Wrocław Fashion Meeting w niedzielę.