Weź numerek, nie będziesz stał w kolejce

Coraz więcej spraw załatwimy online także w Urzędzie Miejskim Wrocławia, to ogromne ułatwienie. Zobacz, jak zarezerwować kolejkę w Centrum Obsługi Mieszkańca i jakie wątpliwości rozwieją pracownicy Teleinformatycznego Centrum Obsługi Mieszkańca.


Wiele spraw w urzędzie możemy załatwić przez internet. Bez wychodzenia z domu i dodatkowych kosztów można to zrobić za pośrednictwem platformy ePUAP. W ten sposób złożymy wnioski o: zameldowanie, wymeldowanie, dowód osobisty, prawo jazdy, rejestrację auta oraz działalności gospodarczej czy złożymy deklarację w sprawie śmieci. Wiele wniosków można też złożyć pocztą tradycyjną lub przez e-mail. Na stronie bip.wroc.pl znajdziemy wszystkie procedury, jednostki i niezbędne dane kontaktowe.

Nie stój w kolejce, zarezerwuj numerek

Jeśli nasza sprawa wymaga wizyty w Urzędzie Miejskim Wrocławia, mamy do dyspozycji pięć Centrów Obsługi Mieszkańca (COM):

  • ul. G. Zapolskiej 4 (I),
  • pl. Nowy Targ 1-8 (II),
  • ul. W. Bogusławskiego 8, 10 (III),
  • al. M. Kromera 44 (IV)
  • ul. Hubska 8-16 (V),

a także Centrum Obsługi Podatnika (COP) przy ul. Kotlarskiej 41 i Urzędzie Stanu Cywilnego (USC) przy ul. P. Włodkowica 20.

Aby nie stać niepotrzebnie w kolejce, tylko sprawnie załatwić swoją sprawę, warto wcześniej zarezerwować numerek na stronie bez-kolejki.um.wroc.pl.

Zobacz, jak to zrobić

Po wejściu na stronę musimy zapoznać się z regulaminem i kliknąć przycisk Akceptuj. Wtedy zostaniemy przekierowani do wyboru lokalizacji. Następnie wskazujemy sprawę, którą chcemy załatwić, i pasujący termin – wybieramy datę, godzinę i uzupełniamy formularz wymaganymi danymi. Akceptujemy zgody i mamy numer, dzięki któremu wejdziemy do urzędu bez kolejki.

Potwierdzenie wizyty otrzymujemy też na e-maila, a nim w kod, który w dniu wizyty skanujemy na automacie biletowym w Centrum Obsługi Mieszkańca (możemy też po prostu wpisać dane). Wchodząc do urzędu w dniu wizyty, musimy poinformować strażnika o zarezerwowanej kolejce. Po potwierdzeniu w biletomacie, jesteśmy kierowani do okienka.

COM I przy ul. G. Zapolskiej 4, fot. Tomasz Hołod/www.wroclaw.pl

Największym zainteresowaniem w rezerwacji kolejki cieszą się sprawy związane z rejestracją pojazdów, w sprawach realizowanych przez Wydział Spraw Obywatelskich poprzez internetowy system umawianych jest 150-200 wizyt dziennie.

Masz wątpliwości, zadzwoń

Wiele wątpliwości można rozwiać, dzwoniąc pod numer 71 777 77 77, gdzie pracownicy Teleinformatycznego Centrum Obsługi Mieszkańca udzielają informacji dotyczących miejskich kampanii i programów, jak „Zmień piec”, „Nasz Wrocław”, nieodpłatna pomoc prawna, spis powszechny czy profil zaufany. To także miejsce, w którym można otrzymać informacje, dotyczące obowiązujących w urzędzie procedur.

5 dni przez 10 godzin

Szesnastu pracowników centrum pracuje od pon. do pt. w godz. 8.00-18.00, w sprawach szczególnie skomplikowanych korzystają z pomocy tzw. ekspertów drugiej linii. Po godzinach działania centrum, na infolinii podany jest kontakt do Centrum Zarządzania Kryzysowego.

Rocznie z numeru korzysta średnio ponad 150 tys. mieszkańców – miesięcznie to ponad 12 tys., a dziennie ponad 600 osób. Mieszkańcy najczęściej chcą się dowiedzieć, jak wyrobić dowód osobisty, co należy zrobić, by zarejestrować pojazd, oraz jak nadać dziecku PESEL. Zdarza się również, że mieszkańcy zgłaszają sprawy z zakresu działalności ZDiUM-u, Ekosystemu czy straży miejskiej z prośbą o interwencję.



Zgłoś uwagę