wroclaw.pl strona główna Wrocław Rozmawia - partycypacja, konsultacje, rewitalizacja, NGO Wrocław Rozmawia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

5°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 00:55

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Nie ma chętnych na remont zabytkowego tramwaju

Są pieniądze, nie ma chętnych na wykonanie prac. Nikt się nie zgłosił do przetargu na prace remontowe zabytkowy tramwaj Maximum z 1901 r.

Tramwaj Maximum z 1901 r. to prawdziwa komunikacyjna perełka – jedyny w kraju i jeden z nielicznych na świecie. Zachował się do dziś trochę przez przypadek, bo był wykorzystywany jako altanka na działce.

– Zależy nam na wykonaniu remontu i przetarg będzie powtórzony najszybciej jak to będzie możliwe – podkreśla Bartłomiej Świerczewski, koordynator Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Jest już zrobiona kwerenda historyczna zabytkowego tramwaju. Wrażenie może robić drewniana konstrukcja nadwozia. Oryginalne wnętrze było z mahoniu i jesionu, a więc w kolorze ciemnym i jasnym. Do tego mosiężne lampy, dzwonki, klamki i zamki.

–W Berlinie odnaleziono brakujące części. Tam są  podobne tramwaje z początku XX wieku i dzięki współpracy z Niemcami do Wrocławia trafiły już zabytkowe wózki czyli podwozie tramwaju – mówi Tomasz Sielicki, koordynator projektu.

Prace remontowe mają być prowadzone w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Na realizację projektu nr 69 – „Zabezpieczenie kolekcji zabytkowych tramwajów na tyłach zajezdni przy ul. Legnickiej przez przeniesienie ich do budynku zajezdni i remont wagonu Maximum z 1901 r.” – jest do wydania 500 tys. zł.

O innych ciekawostkach dotyczących tramwaju Maximum z 1901 r. CZYTAJ TUTAJ.

jr

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl