wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

5°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 22:37

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Wały na Widawie już gotowe

Zakończyło się jedno z ostatnich zadań przy modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego. Obwałowania Widawy chroniących przed powodzią Wrocław i okolice  są już gotowe. Idealnie nadają się również do rekreacji, choćby na rowerze.

Reklama

Inwestorem był Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych, a inwestycję o wartości 225 mln zł zrealizowała Skanska. Poprawa obwałowań Widawy to była kluczowa inwestycja dla całego regionu. Głównym celem modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego (WWW) było zwiększenie przepustowości do takiego poziomu, by mógł on przyjąć falę powodziową o wielkości z 1997 r., czyli około 3600 m sześc. na sekundę. Dzięki powstałemu przelewowi Odra – Widawa będzie można w trakcie wielkich powodzi na Odrze w sposób kontrolowany przerzucać część wód powodziowych rzeki Odry do doliny Widawy, chroniąc w ten sposób wrocławską aglomerację miejską przed zalaniem.  

Wały we Wrocławiu to również ważna część komunikacyjna miasta. Wybudowane tam drogi pełnią funkcję przede wszystkim serwisową. Mają zapewniać dostęp służbom prowadzącym przeglądy obiektów hydrotechnicznych. Na co dzień odgrywają rolę rekreacyjną, ponieważ są dostępne dla rowerzystów i pieszych. Dzięki przebudowie istniejących i budowie nowych wałów miasto zyskało rowerową obwodnicę Wrocławia - niemal 16 km tras rowerowo-spacerowych.  

W ramach inwestycji rozbiórce oraz odbudowie zostały poddane mosty Krzywoustego oraz most Strachociński. Obecnie we Wrocławiu, nazywanym Wenecją Północy, znajduje się ponad 120 mostów i kładek.

- Mosty Bolesława Krzywoustego (południowy i północny) zostały rozebrane, a w ich miejscu powstały nowe. Całkowita długość obiektów to ponad 130 metrów, a ich szerokość to ponad 36 metrów. Rozebrany został także żelbetowy trójprzęsłowy most Strachociński. Nowa konstrukcja jest niemal dwa razy dłuższa. Oba mosty są już w pełni przejezdne – podkreśla menadżer projektów Wojciech Kowalczyk z firmy Skanska. 

To już trzeci kontrakt przy modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego w ramach inwestycji DZMiUW we Wrocławiu, który zrealizowała Skanska. W ostatnich latach firma wykonała jeszcze dwie inwestycje w tym zakresie, tj. modernizację 8 odcinków obwałowań przeciwpowodziowych Odry poniżej Wrocławia (17 km) i obwałowań Kotowice Siedlce (22 km). 

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl