Trwa remont pierwszych tramwajów Skoda 16T, które w 2022 r. wrócą na wrocławskie torowiska. Koszt napraw wyniesie 60 mln zł. Ta kwota będzie jednak wyższa po podpisaniu 14 grudnia aneksu do umowy, na mocy którego w 17 tramwajach zostanie zamontowana klimatyzacja.
Dodatkowe prace związane z montażem klimatyzacji nie mają wpłynąć na termin realizacji zamówienia. MPK zapowiada, że terminy zostaną dotrzymane, w tym dostarczenie do stolicy Dolnego Śląska pierwszej zmodernizowanej Skody już w pierwszym kwartale 2021 r.
Przypomnijmy, że w latach 2006-07 w zakładach Škoda Transportation w Pilźnie wyprodukowano dla Wrocławia 17 tramwajów. Przez kilkanaście lat każdy z nich przejechał ok. 500-600 tys. km.
– Po takim przebiegu każdy tramwaj potrzebuje generalnego remontu. Teraz ze Skody zostały wózki i pudło. Pojazdy zostaną odświeżone, pojawi się nowy design i oświetlenie. Pasażerowie będą zdziwieni, gdy na przystanek podjedzie niebieska Skoda. Zmieni się nie do poznania – mówił w październiku Krzysztof Balawejder, prezes wrocławskiego MPK.
Przebudowanie konstrukcji tramwaju i montaż klimatyzacji w kilkunastu pojazdach będzie kosztować dodatkowe 6 mln zł. Łączny koszt remontu Skód 16T wyniesie 66 mln zł.