Uwaga na fałszywe e-maile z ZUS-u

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed fałszywymi e-mailami. W ostatnich dniach niektórzy klienci ZUS otrzymali takie wiadomości z informacją o błędnie opłaconych składkach lub o braku wpłaty i konieczności jej uregulowania w ciągu 24 godzin.

  • źródło: pixabay.com


Fałszywa korespondencja wysyłana jest z adresu e-mailowego alert@zus.pl.

– Ten adres jest wizualnie praktycznie identyczny z naszym firmowym, ale jest to typowe, informatyczne oszustwo – przestrzega Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – My nie wysyłamy e-mailem do klientów żadnych informacji o rozliczeniach składek ani wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach – wyjaśnia.

Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy mają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu.

– Jeżeli ktoś nie ma swojego indywidualnego konta na naszej platformie PUE ZUS, wtedy nie ma najmniejszej możliwości, żeby dostał od nas takiego e-maila – dodaje Iwona Kowalska-Matis.

Nie otwierać i nie odpowiadać na podejrzane e-maile

Rzeczniczka przestrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na e-maile ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.

Zawsze, gdy ktoś z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, powinien się skontaktować z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem e-mailowym cot@zus.pl.



Zgłoś uwagę