Projekt „Study in Wrocław” jest realizowany przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i szkoły wyższe. Kampania promująca studia w stolicy Dolnego Śląska to już stały punkt kalendarza akademickiego. Wrocławianie prezentują się przede wszystkim na targach edukacyjnych. Na trasie tegorocznej kampanii znalazło się aż osiem miast. Do środy, 12 listopada, reprezentanci stolicy Dolnego Śląska byli już w Zaporożu, Połtawie i w Sumach.
- Zainteresowanie studiami w Polsce nie słabnie, Ukraińcy coraz częściej decydują się na wysłanie swoich dzieci na studia do Polski by otrzymały europejski dyplom płacąc od 1200 do 2500 euro rocznie - mówi Mirosław Lebiedź z biura projektu „Study in Wroclaw”. - Licealiści wraz z rodzicami po odwiedzinach na naszych stoiskach mają już wyraźnie wytyczone cele: nauka języka polskiego i poprawę wyników z przedmiotów profilowych.
Wśród najpopularniejszych kierunków, o które pytają kandydaci, są: turystyka i rekreacja, zarządzanie, psychologia, logistyka, biotechnologia oraz kierunki związane z IT. Większość planuje studia licencjackie i w języku polskim. Na studia magisterskie oraz w języku angielskim też nie brakuje chętnych.
Do końca listopada reprezentanci Wrocławia wezmą jeszcze udział w targach w Kijowie, Dnipro, Charkowie, Lwowie i w Równem.
m/w