Wykonawca musi uzyskać także wszelkie decyzje administracyjne, w tym - z reguły najtrudniejszą do zdobycia - decyzję środowiskową.
Najtańszą ofertę złożyło Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem (897 tys. 285 zł), kolejne Bigprogeo Projekt (1 mln 177 tys. 110 zł) i Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu (1 mln 540 tys. 452 zł). Teraz Wrocławskie Inwestycje mają czas na przeanalizowanie ofert i rozstrzygnięcie posepowania.
– Projekt ma być opracowany na potrzeby przebudowy ulicy Maślickiej i pierwszy etap realizacji ma polegać właśnie na przebudowie tej ulicy na odcinku 1,6 kilometra. Dla wspomnianego fragmentu trasy wykonawca powinien przygotować również projekt linii tramwajowej – mówi Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.
Firma, która wygra postępowanie ma za zadanie zaprojektowanie przebiegu trasy tramwajowej od skrzyżowania ulicy Pilczyckiej z Maślicką, wzdłuż odcinka planowanego do przebudowy. Dla dalszej części torowiska, aż do skrzyżowania ulicy Maślickiej z Królewiecką i Główną, projektant ma opracować koncepcję.
Ze wstępnych założeń wynika, że fragment nowej trasy będzie biegł po przebudowanej wcześniej Maślickiej, a dalszej częśćci po obecnych nieużytkach. Ostatni przystanek wyznaczono na nowej pętli przy stacji PKP. Co istotne, torowisko będzie oddzielone od ruchu samochodowego. Łącznie do opracowania jest aż 3,3 kilometra nowej linii.
Zanim jednak powstanie trasa tramwajowa, dokumentacja posłuży do przebudowy ul. Maślickiej. Przewidziane jest jej poszerzenie, zaplanowano położenie nowej nawierzchni, dwukierunkową drogę rowerową, nowe przejścia dla pieszych, azyle i nowoczesne oświetlenie.
Wykonawca na przygotowanie dokumentacji ma 245 dni od podpisania kontraktu.