Budowa nowej trasy tramwajowej na ul. Hubskiej zajmie się konsorcjum z hiszpańską firmą Balzola na czele. Natomiast oznakowanie i docelową organizację ruchu na tej ulicy wykona konsorcjum Elktrotim-Rotomat-Zaberd. Łącznie te dwa zadania będą kosztować około 35 milionów złotych. Teraz musimy zaczekać na podpisanie umowy. Potem na opracowanie ruchu zastępczego i potrzebną dokumentację i najwcześniej na przełomie kwietnia i maja ruszą roboty drogowe. Będą łączyć się na pewno z utrudnieniami.
Nowe torowisko na Hubskiej to ważne udogodnienie dla komunikacji miejskiej. Jadące z Gaju tramwaje obecnie kursują przez ulicę Glinianą i w stronę centrum przebijają się pod wąskim wiaduktem na ul. Stawowej korzystając z tego samego torowiska, którym jeżdżą linie obsługujące ul. Ślężną, od Parku Południowego. Dzięki połączeniu przez Hubską lepiej będzie można wykorzystać torowisko na Pułaskiego i Małachowskiego-Piłsudskiego.
W ramach planowanej inwestycji ma powstać wydzielone torowisko tramwajowe na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną. Wydzielone będą także pasy ruchu dla reszty pojazdów, w tym również ścieżki rowerowe. Pieszych powinny ucieszyć nowe chodniki, a zwłaszcza nowe oświetlenie. Ponieważ projekt polega głównie na rozbudowie linii tramwajowej nie sposób nie wspomnieć o dwóch nowych przystankach wiedeńskich, czyli takich jak na ul. Krupniczej, peron jest przedłużeniem chodnika i równoczęśnie wyspą spowalniającą ruch samochodowy.
Budowa nowego torowiska ma rozpocząć się jeszcze wiosną i zakończyć najpewniej do końca 2017 roku.
Trzecią część przetargu, która zakłada remont fragmentu ulicy Dyrekcyjnej wydzielono z tej inwestycji i toczy się osobnym trybem.
Czytaj więcej o planach rozwoju sieci tramwajowej we Wrocławiu