Będzie przetarg na budowę ostatniego odcinka TAT na Nowy Dwór

Niedługo zostanie ogłoszony przetarg dla trzeciego etapu Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. Chodzi o budowę odcinka wzdłuż ul. Rogowskiej do pętli na Nowym Dworze.

  • Wizualizacja pętli tramwajowo-autobusowej na Nowym Dworze

    Wizualizacja pętli tramwajowo-autobusowej na Nowym Dworze


Wspomniany odcinek ma 1,7 km długości. Przetarg zakłada również budowę 1,8 km drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego oraz 2,8 km chodników. Ponadto wykonawca wybuduje przejazdy rowerowe, cztery pary przystanków komunikacji miejskiej, dwa stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych na pętli, park and ride na 70 miejsc (w tym trzy miejsca dla niepełnosprawnych).

— To ostatni brakujący element w tej gigantycznej inwestycji komunikacyjnej Wrocławia, która połączy Nowy Dwór z centrum miasta. Pozwoli on wyłonić wykonawcę, który wybuduje trasę tramwajową oraz pętlę w pobliżu stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór – napisał na Facebooku prezydent Jacek Sutryk.

Przebudowane zostaną także sieci podziemne i drenaż. Na pętli pojawi się tor odstawczy dla tramwajów awaryjnych.

– Zakres prac MPWiK będzie spory. Chyba najbardziej skomplikowaną rzeczą przy trzecim etapie będzie drenaż, gdyż teren jest grząski – zauważa Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. I dodaje, że dzięki budowie tramwaju na Nowy Dwór pojawi się zieleń na pętli. – Teraz to betonowy plac, a my zasadzimy ponad 100 drzew.

Tramwajem na Nowy Dwór w 2023 r.

Trasa autobusowo-tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Na odcinku 7 km mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Budowane są również dwa wiadukty - nad ul. Smolecką oraz przy ul. Strzegomskiej i Robotniczej.

Czytaj także: Szczątki ludzkie na budowie torowiska. To prawdopodobnie ofiary cholery

– W przyszłym tygodniu rozpoczniemy prace w pasie rozdziału na ul. Strzegomskiej. Tam będziemy działać przy układaniu torowiska oraz przy sieci podziemnej. Działamy też na odcinku ul. Babimojskiej i Strzegomskiej, gdzie chcieliśmy puścić ruch samochodowy na przełomie kwietnia i maja. Jednakże z powodu zachorowania części pracowników na COVID-19 ten termin zostanie przesunięty – wyjaśnia Świercz.

Podobna sytuacja jest przy budowie wiaduktu na ul. Smoleckiej, gdzie koronawirus wpłynął na liczbę osób pracujących przy filarze obiektu. Wrocławskie Inwestycje czekają też na MPK, które wkrótce będzie mogło wznowić przebudowę torowiska na ul. Złotoryjskiej przy Dolmedzie, gdzie odnaleziono szczątki ludzkie. Prace archeologiczne wstrzymały remont na kilka tygodni. Te mają zakończyć się 17 kwietnia i torowcy wrócą do pracy.

Całkowity koszt inwestycji szacuje się na 370 mln zł, z czego prawie 110 mln zł to środki z Unii Europejskiej.



Zgłoś uwagę