Od pewnego czasu do ZDiUM zgłaszali się z prośbą pasażerowie, którzy zabiegali o to, aby na tablicach DIP (Dynamiczna Informacja Pasażerska) prezentować dane z przystanków, na których nie ma zamontowanych tego typu tablic a są w sąsiedztwie. Firma SIMS, która jest wykonawcą urządzeń wdrożyła taką funkcjonalności i teraz w 4 lokalizacjach jest testowana. - W skrócie chodzi o to, aby pasażer, który stoi np. na przystanku tramwajowym pod Stadionem Miejskim mógł jednocześnie zobaczyć na jednej tablicy rozkłady dla swojego przystanku, ale i tego autobusowego w sąsiedztwie. Na tej podstawie może podjąć decyzję, jaką trasą i jakim środkiem transportu dojedzie szybciej do celu – wyjaśnia Ewa Mazur, rzecznik prasowa ZDiUM.
Alternatywne rozkłady mogą pochodzić nawet z lokalizacji, w których nie ma takich tablic. Informacje są zaciągane i tak z systemu. W tej chwili dodatkowe funkcje ZDiUM w porozumieniu z Wydziałam Transportu testuje na 4 przystankach:
- Stadion Wrocław (Królewiecka) (nr słupka 18502) - autobusowy,
- Stadion Wrocław (Królewiecka) (nr słupka 18402) - tramwajowy,
- Al. Pracy (nr słupka 11658) - tramwajowy,
- Tramwajowa (nr słupka 24408) - tramwajowy.
W praktyce dla pasażera, nowa konfiguracja polega na wyróżnieniu odrębnych pól na tablicy(zobacz zdjęcie): - od góry rozkład właściwy dla danego przystanku, - poniżej rozkład z przystanku alternatywnego.
Jeśli eksperyment spotka się z uznaniem pasażerów rozważane będzie poszerzenie tego systemu o inne miejsca. Wśród dodatkowych lokalizacji wymienia się pl. Jana Pawła II (nr słupka 10451) o informację z przystanku 10535 (odpowiednio tramwajowy i autobusowy w kierunku ul. Dmowskiego). Oraz Dworzec Nadodrze - wyraźne rozdzielenie rozkładów z przystanków 20619 i 20620 (tramwajowe zasadniczo obsługujące odjazdy linii 0P i 0L).