Studenci PWr poszukują inwestorów przy budowie łodzi solarnej

Studenci Politechniki Wrocławskiej poszukują inwestorów, którzy wesprą ich działania w budowie kompozytowej motorówki załogowej napędzanej za pomocą paneli fotowoltaicznych, z którą chcą wystartować w prestiżowych zawodach w Monako.


Budowa łodzi solarnej, nad którą pracują studenci Politechniki Wrocławskiej, wkracza w nowy etap. Przy wsparciu kilku firm, które zaoferowały pomoc merytoryczną i materiałową, powstała już kompozytowa forma, z której wykształci się kadłub. Co więcej, wkrótce rozpoczną się także pierwsze testy wypornościowe na Odrze. Studenci nadal jednak potrzebują wsparcia w realizacji projektu.

– W budowę łodzi zaangażowanych jest coraz więcej firm, jednak cały czas poszukujemy nowych sponsorów, aby nasze dzieło posiadało jak najwięcej nowoczesnych rozwiązań. To niestety dość spore koszty, które ciężko pokryć samemu – mówi Adrian Banachowicz, jeden z koordynatorów sekcji marketingu.

fot. pwr.edu.pl

Współpraca ze studentami PWr może być doskonałą okazją do kooperacji w ramach CSE lub innych działań podejmowanych przez biznes aglomeracji wrocławskiej. – Naszym zdaniem to nietuzinkowy sposób promocji, który z pewnością pozwoli wyróżnić się na rynku. Promowanie przez nasz zespół wizerunku wrocławskich firm, zapewni nowe kanały dotarcia do klientów – dodają w sekcji marketingu i zapewniają, że dla potencjalnych sponsorów przygotowane zostały specjalne pakiety oraz nawet możliwość zostanie partnerem tytularnym całego przedsięwzięcia.

Jeśli ktoś byłby zainteresowany współpracą przy budowie nietypowej łodzi solarnej, może skontaktować się z Wiktorią Ladą (wiktorialada.wroclaw@gmail.com) lub Michaliną Przygodzką (michalina.przyg@gmail.com), które koordynują projekt.

PWr Solar Boat Team

PWr Solar Boat Team to inicjatywa członków dwóch kół naukowych działających przy Wydziale Mechaniczno-Energetycznym Politechniki Wrocławskiej, która zajmuje się wszelkimi czynnościami związanymi z powstawaniem łodzi solarnej. Obecnie nad projektem pracują aż 44 osoby, ale okazuje się, że to mimo wszystko ciągle za mało - dlatego wkrótce rozpocznie się dalsza rekrutacja do zespołu, który wraz ze swoim projektem chce wystartować w prestiżowych zawodach Solar&Energy Boat Challenge organizowanych na terenie Yacht Club de Monaco. Wrocławianie chcą wystartować w trzech konkurencjach: Slalom, Fleet oraz One-to-one Sprint.

fot. pwr.edu.pl

Projekt zakłada budowę jednoosobowej łodzi o długości ok. 5,5 m wyposażonej w panele fotowoltaiczne o powierzchni 6 m kw. Konstrukcja będzie posiadać m.in. hydroskrzydła, czyli specjalne płaty nośne, dzięki którym przy nabraniu odpowiedniej prędkości pozwolą na wynurzanie się kadłuba z wody. Tym samym zmniejszy się opór łodzi, która może płynąć znacznie szybciej.

– Jeśli chodzi o kwestie konstrukcyjne, to jesteśmy już na końcowym etapie przygotowania formy, w której będziemy wykonywali kadłub z kompozytu. Prototyp formy testowaliśmy już na Odrze, sprawdzając m.in. jego wyporność. Początkowo projekt zakładał, że kadłub łodzi będzie wykonany z włókna węglowego, jednak ostatecznie zapadła decyzja, że powstanie on z włókna szklanego – mówi Wiktoria Lada, główna koordynatorka projektu.



Zgłoś uwagę