Powraca Program Polski Czempion

,

W tym roku rozpocznie się nowa odsłona programu Polski Czempion. Jego celem jest wspieranie polskich przedsiębiorstw, które eksportują i inwestują za granicą lub mają w planach ekspansje na międzynarodowe rynki.

Organizatorem przedsięwzięcia są: firma doradcza PwC, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, PKO Bank Polski, Redakcja „Pulsu Biznesu” oraz – jako partner lokalny - Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej (ARAW).

To właśnie we Wrocławiu w roku 2011 zapoczątkowano pierwszą edycję programu. Wówczas wzięło w niej udział 13 firm, które działy międzynarodowo, ale centrale miały w naszym mieście.

 - Od tego czasu wszyscy uczestnicy programu bardzo się rozwinęli, są rozpoznawalni na zagranicznych rynkach. Niektóre z firm zostały także wykupione przez międzynarodowych graczy takich jak Intive czy GlobalLogic. Teraz przyszedł czas dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi - mówiła Ewa Kaucz, prezes ARAW na pierwszym z trzech spotkań dotyczących Programu Polski Czempion, który teraz powraca w nowym wydaniu.  

Program Polski Czempion w nowej odsłonie

Obecnie program obejmie nie tylko dojrzałe przedsiębiorstwa, ale także dynamiczne, polskie startupy. Podczas cyklicznych spotkań merytorycznych przedstawiciele firm mają wymieniać się doświadczeniami i rozmawiać m.in. na temat: strategii ekspansji zagranicznej czy bezpieczeństwa oraz efektywności we wychodzeniu na rynki zagraniczne. Ma w tym pomóc zaangażowanie renomowanych partnerów.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu oferuje polskim przedsiębiorcom wsparcie poprzez Zagraniczne Biura Handlowe. - Jest ich już 42, a działają na sześciu kontynentach. Do końca roku będziemy mieli 70 placówek, które zapewniają odpowiednią informację na temat danego rynku, dysponują siecią kontaktów na miejscu, a także pozwalają po prostu przez jakiś czas pracować bez konieczności wynajmowania własnych przestrzeni - mówiła Agnieszka Szweda z PAIH.

Innym pomysłem na wsparcie małych i średnich firm jest projekt Polskich Mostów Technologicznych. Dzięki nim podmioty z sektora MŚP mogą otrzymać nawet 200 tys. zł na doradztwo, uczestnictwo w targach czy konferencjach, a także działania informacyjno - reklamowe.

Z kolei Bank PKO BP proponuje przedsiębiorcom skorzystanie ze swojej Platformy Wsparcia Eksportu. Daje ona m.in. dostęp do najnowszych informacji o 130 rynkach zagranicznych oraz aktualnych analiz branżowych. Sam bank ma swoje placówki m.in. na Ukrainie, w Niemczech czy Czechach, co może być bardzo korzystne dla firm pragnących otworzyć działalność właśnie na tych rynkach.   

Wyróżnią najlepszych 

Dodatkowym elementem Programu jest możliwość uczestnictwa w siódmej edycji Konkursu Polska Firma - Międzynarodowy Czempion. Celem Konkursu jest uhonorowanie polskich przedsiębiorstw, które odnoszą znaczące sukcesy na rynkach zagranicznych, a tym samym przyczyniają się nie tylko do swojego rozwoju, ale są motorem wzrostu całej gospodarki.

Do udziału w konkursie zapraszamy polskie firmy prywatne oraz przedsiębiorstwa z udziałem Skarbu Państwa. Zwieńczeniem jest Gala Konkursowa, zaplanowana tego samego dnia, którego odbędzie się certyfikacja uczestników Programu Polski Czempion.

 

 

Galeria
Kliknij na zdjęcie aby powiększyć