Połączą startupy i korporacje międzynarodowe. Weź udział w ABSL Start-Up Challenge

,
Materiały Prasowe

Wystartował nabór do trzeciej edycji ABSL Start-Up Challenge. Celem konkursu, jest promocja najbardziej innowacyjnych startupów oraz wsparcie w nawiązywaniu współpracy z potentatami świata biznesu.

Organizatorem przedsięwzięcia jest ABSL - Związek Liderów Usług Biznesowych, partnerem głównym Procter & Gamble, patronem Fundacja Startup Poland, a jednym z partnerów regionalnych Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Zrewolucjonizują rynek?

–  Dostrzegamy ogromny potencjał, jaki drzemie we współpracy młodych innowacyjnych firm oraz korporacji międzynarodowych. Połączenie kapitału finansowego, doświadczenia i wiedzy na temat prowadzenia biznesu oraz dynamiki i elastyczności startupów stwarza nowe możliwości rozwoju obydwu stronom – podkreśla Łukasz Czajkowski, Head of Membership, Network and Community w ABSL - Związku Liderów Usług Biznesowych.

– Poszukujemy innowacji softwarowych, które zoptymalizują lub nawet zrewolucjonizują rynek nowoczesnych usług. Do konkursu zapraszamy szczególnie startupy oferujące rozwiązania w zakresie fintech i blockchain, HR, marketingu i komunikacji oraz robotyzacji. Oczywiście rozpatrzymy też wszystkie inne ciekawe pomysły, mogące znaleźć zastosowanie w naszym sektorze – stwierdza Łukasz Czajkowski.

– W Procter & Gamble od lat przykładamy dużą wagę do innowacji, zarówno tworzonych przez własne centra badawczo-rozwojowe, jak i tych realizowanych we współpracy ze startupami. W tym roku, już po raz trzeci dołączyliśmy w roli partnera głównego do przedsięwzięcia ABSL Start – Up Challenge, które jest dla nas naturalną drogą do znajdywania kolejnych partnerów, z którymi wspólnie będziemy pracować nad innowacyjnymi rozwiązaniami. P&G poszukuje w tym konkursie start-upów tworzących rozwiązania w obszarze innowacji systemowych, produktowych, jak i procesowych. Tym działaniom przyświeca najważniejszy cel, służenie konsumentom oraz poprawianie jakości ich życia – komentuje Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej P&G w Europie Centralnej

Poland. The place to grow

ABSL Start-Up Challenge jest skierowany do innowatorów mogących pochwalić się projektem przynajmniej na etapie prototypu. - Dla początkujących startupowców dotarcie do potencjalnych klientów i partnerów biznesowych stanowi duże wyzwanie. Uczestnictwo w ABSL Start-Up Challenge to duże ułatwienie dla świeżo upieczonych przedsiębiorców – stwierdza Julia Krysztofiak-Szopa, prezes Fundacji Startup Poland.

ABSL Start-Up Challenge składa się z trzech etapów. Pierwszym z nich jest zebranie i weryfikacja zgłoszeń. Projekty uznane przez jury za najciekawsze, zostaną zaprezentowane podczas regionalnych wydarzeń organizowanych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Katowicach, Łodzi oraz w Szczecinie.

Zwycięzcy eliminacji zmierzą się w finale, który odbędzie się w trakcie zaplanowanej na czerwiec corocznej ABSL Conference „Poland. The place to grow”. Na konferencji co roku gości ponad tysiąc uczestników, w tym przedstawiciele kierownictwa międzynarodowych korporacji. Przedstawiciele start-upów wystąpią na scenie głównej, na której wcześniej swoje wystąpienie wygłosi gość specjalny wydarzenia – Simon Sinek, światowej sławy ekspert w zakresie przywództwa.

Nagrodą dla laureatów ABSL Start-Up Challenge jest zaproszenie na Polish Tech Day, odbywający się w ramach London Tech Week 2018. Jest to jedno z największych zagranicznych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, w którym biorą udział przedstawiciele największych światowych firm oraz inwestorzy. ABSL Start-Up Challenge stwarza zatem okazję do nawiązania kontaktów biznesowych, mogących zadecydować o przyszłym sukcesie autorów innowacyjnych rozwiązań.

 – Chcemy kontynuować współpracę z najlepszymi startupami, wyłonionymi podczas ABSL Start-Up Challenge. Jesienią tego roku ABSL planuje zorganizowanie bootcamp, w trakcie którego odbędą się warsztaty połączone z mentoringiem, a także indywidualne spotkania z przedstawicielami naszych firm członkowskich – podkreśla Łukasz Czajkowski z ABSL.

Zgłoszenia do udziału w ABSL Start-Up Challenge należy dokonywać na stronie internetowej www.startupchallenge.pl. Zapisy potrwają do 13 kwietnia.

Partnerem ABSL Start-Up Challenge jest Fundacja Startup Poland. Patronat medialny objęły: MamStartup.pl, StartupLife.pl oraz Startup Magazine.