Piwik PRO wśród najbardziej obiecujących startupów w Europie

,
Materiały Prasowe

Piwik PRO został zaproszony do udziału w programie „Startup Europe Comes to Silicon Valley”. Celem inicjatywy jest pokazanie najbardziej obiecujących europejskich startupów w Dolinie Krzemowej.

Program organizują wspólnie Parlament Europejski, Komisja Europejska, międzynarodowa organizacja Mind the Bridge i akcelerator EIT Digital. Ma być szansą na rozwój przyszłych europejskich „jednorożców”, czyli firm z wyceną przekraczającą miliard dolarów.

W czwartej edycji „Startup Europe Comes to Silicon Valley” weźmie udział 13 perspektywicznych spółek z ośmiu krajów: Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Finlandii, Albanii, Węgier i Polski.

Łączna wartość  przychodów tych startupów, to 75 milionów dolarów, a z rynku zdążyły już one zebrać 135 milionów dolarów na inwestycje.

Piwik PRO w elicie

W tym elitarnym gronie znalazł się także Piwik PRO. Wrocławianie stworzyli zaawansowaną platformę marketingową, która pozwala na gromadzenie, analizowanie i przetwarzanie danych ze stron internetowych oraz aplikacji mobilnych, należących do dużych przedsiębiorstw oraz instytucji rządowych. Rozwiązanie Piwik PRO można wdrożyć na własnych serwerach (on-premises) lub prywatnej chmurze. Co ważne, platforma umożliwia przetwarzanie danych zgodnie z najnowszymi i najbardziej restrykcyjnymi przepisami o ochronie prywatności (zarówno tymi wprowadzanymi w Europie, jak i w USA). Zdaniem twórców rozwiązania, dla wielu ich klientów to główny argument, dla którego decydują się na korzystanie z Piwik PRO, a nie np. z popularnego i darmowego narzędzia od Google.

Czytaj więcej: Piwik PRO rywalizuje z Google, Adobe czy Oracle

We wrześniu wrocławianie pojadą na tydzień do San Francisco, gdzie wezmą udział w cyklu spotkań, konferencji, warsztatów oraz sesji mentoringowych i networkingowych.

11 września Piwik PRO weźmie także udział w konferencji European Innovation Day, na której obecni będą reprezentanci amerykańskich i unijnych władz, firm czy funduszy inwestycyjnych. W tym roku główny temat spotkania to europejskie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Przekonać inwestorów

– Cieszę się, że będziemy mieli okazję spotkać się w międzynarodowym środowisku, posłuchać różnych opinii, doświadczeń i popatrzeć na kwestię prywatności z perspektywy Doliny Krzemowej, gdzie nasz główny konkurent – Google – zdaje się nie przejmować takimi przeszkodami, jak choćby RODO – mówi Maciej Zawadziński, CEO w Piwik PRO. – Dla nas to prawo jest odzwierciedleniem wartości, które kiełkowały w Europie od lat i mam nadzieję, że European Innovation Day będzie świetną okazją, żeby trochę zarazić nimi amerykańskich startupowców i inwestorów – dodaje Zawadziński.

Czytaj więcej: Wszystko o wrocławskich startupach [POBIERZ FOLDER]

Piwik PRO zawarł już USA kilkadziesiąt kontraktów z dużymi graczami, ale jak przyznają przedstawiciele firmy, wciąż trzeba prowadzić na tym rynku pracę u podstaw i uświadamiać klientów, na czym polega ochrona danych oraz prywatności.

– Wkrótce pojawi się pewnie wiele rozwiązań podobnych do naszej platformy, dlatego cieszę, że mamy okazję pojechać tam już, teraz – zaznacza Piotr Korzeniowski, CFO w Piwik PRO. – To idealna okazja, żeby pokazać, że Europa od dawna ma do dyspozycji nowoczesne i sprawdzone narzędzie do bezpiecznego przechowywania i etycznego przetwarzania danych. Piwik PRO ma już na swoim koncie pięć lat doświadczenia i setki zadowolonych klientów, w tym gigantów z grona Fortune 500 – to wielki komfort rozwijać się na kolejnych rynkach, mając takie zaplecze – dodaje Korzeniowski.