Piwik PRO w akceleratorze EIT Digital. Chcą skutecznie rywalizować z Google

,
Materiały Prasowe

Firma Piwik PRO jako pierwsza w Polsce przystąpiła do europejskiego akceleratora EIT Digital. Udział w inicjatywie ma jej pomóc w jeszcze skuteczniejszej rywalizacji m.in. z Google, Adobe czy Oracle.

Wrocławski startup stworzył zaawansowaną platformę marketingową, która pozwala na gromadzenie, analizowanie i przetwarzanie danych ze stron internetowych oraz aplikacji mobilnych należących do dużych przedsiębiorstw oraz instytucji rządowych. Rozwiązanie Piwik PRO można wdrożyć na własnych serwerach (on-premises) lub prywatnej chmurze

Tą ostatnią cechą produkt Piwik PRO zasadniczo różni się np. od popularnego na świecie Google Analytics. Amerykański gigant dane klienta przechowuje tylko w kilku centrach rozlokowanych na świecie.

Stuprocentowe bezpieczeństwo danych

 – My zapewniamy stuprocentową własność i bezpieczeństwo danych. Dodatkowo oferujemy rozwiązania, których nie ma w Google Analytics. Jesteśmy w stanie analizować zachowanie pojedynczego użytkownika na stronie– mówi Maciej Zawadziński, CEO Piwik PRO.

Zawadziński o produkcie swojej firmy odpowiadał podczas Startup Wrocław: meetup #6. Dzięki temu wiemy, że już obecnie regularny miesięczny przychód generowany przez produkt wynosi około 270 tys. dolarów. Wśród klientów wrocławian są m.in. Komisja Europejska, Accenture, HP, europejskie i amerykańskie banki oraz instytucje rządowe.

Twórcy Piwik PRO chcą jednak dokonać mocniejszej ekspansji odpowiednio na rynki: Europy Zachodniej oraz Ameryki Północnej. Ma im w tym pomóc przystąpienie do akceleratora EIT Digital.

To inicjatywa, której celem jest wzmocnienie konkurencyjności europejskich firm na tle przedsiębiorstw z USA oraz Chin, a także umożliwienie startupom łatwiejszego kontaktu z korporacjami takimi jak IBM, Nokia, Philips, SAP SE czy Airbus.

Liczą na dostęp do korporacji

W październiku o działaniach akceleratora we Wrocławskim Parku Technologicznym opowiadał László Gulyás, dyrektor EIT Digital odpowiedzialny za region Europy Środkowo-Wschodniej. Gulyás mówił, że w sieci EIT Digital jest ponad 130 dojrzałych firm, a sam akcelerator wsparł ponad 260 startupów umożliwiając im wejście na nowe rynki oraz pozyskanie 80 mln euro inwestycji.

 – Nasz produkt jest adresowany do firm, które potrzebują rozwiązania bezpiecznego, skutecznego i spełniającego indywidualne potrzeby klienta. Liczymy, że EIT Digital pomoże nam uzyskać dostęp do korporacji w Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, a także w innych krajach europejskich czy w USA. Mamy nadzieję, że znajdziemy partnerów, którzy w pełni wykorzystają nasz produkt i zainspirują nas do dalszego jego rozwoju – podkreśla Piotr Korzeniowski, CFO Piwik PRO.  

Jego zdaniem ogromną szansą na dynamiczny rozwój działalności firmy jest wejście w życie RODO (GDPR), czyli nowego unijnego rozporządzenia dotyczącego ochrony danych osobowych. – Rozwinęliśmy naszą platformę w taki sposób, aby umożliwić klientom prowadzenie bardziej efektywnych kampanii internetowych przy jednoczesnym zachowaniu pełnej zgodności z RODO i przyszłymi regulacjami dotyczącymi e-prywatności, które powinny zostać uchwalone przez Parlament Europejski. Piwik PRO zawiera wszystkie kluczowe moduły pełnego pakietu marketingowego dla przedsiębiorstw przy zachowaniu pełnej zgodności z najściślejszymi przepisami dotyczącymi prywatności danych – zapewnia Korzeniowski.