LiveChat rośnie. I ma nową siedzibę [ZDJĘCIA]

,
Materiały Prasowe

Firma LiveChat Software przeniosła się do nowej siedziby przy ul. Zwycięskiej 47. To stąd zespół wrocławskiego giganta będzie pracował dla ponad 24 tys. klientów na całym świecie.

LiveChat Software to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego.

Nowa siedziba LiveChat

Firma na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych jest wyceniana na ponad miliard złotych, a dotąd pracowała m.in. dla takich marek jak  Orange, Adobe, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia. W sumie wrocławianie mają ponad 24 tys. klientów w 150 krajach świata.

Do niedawna siedzibą LiveChat Software we Wrocławiu była willa przy ul. Dębowej. Od marca firma przeniosła się do nowego biura przy ul. Zwycięskiej 47. Inspiracją dla jego wystroju były przestrzenie, w jakich działają najbardziej innowacyjne spółki z Doliny Krzemowej.

- Praca u nas opiera się na otwartości - tak budujemy nasze relacje i w taki sposób komunikujemy się w zespole, dlatego nowe biuro urządziliśmy na szerokiej przestrzeni, bez zamykania się w osobnych, wydzielonych pomieszczeniach - mówi Piotr Bednarek, COO w firmie LiveChat. - Z drugiej strony, nowa siedziba to także możliwości do tego, by nasz zespół rósł jeszcze szybciej - dodaje.

Nowe biuro LiveChat przy ul. Zwycięskiej 

Firma zatrudnia dziś 90 osób, a w ostatnim roku jej zespół powiększył się o 20 procent. Wrocławianie wciąż zamierzają jednak rosnąć - obecnie mają 18 otwartych rekrutacji na różne role.

 – Choć jesteśmy firmą IT, poszukujemy nie tylko developerów i programistów, ale także marketingowców, content writerów, czy Support Heroes, czyli osób odpowiedzialnych za kontakt z naszymi klientami – podkreśla Agnieszka Susidko, VP of People w firmie LiveChat.

Spółka z jednej strony pracuje nad zmianą wyglądu swojego flagowego projektu czyli oprogramowania LiveChat (redesign powinien zakończyć się w maju przyp. mikar ), a z drugiej strony rozwija także portfolio innych produktów.

Nowe biuro LiveChat przy ul. Zwycięskiej 

Czytaj więcej: Właściciel LiveChat założył fundusz Venture Inc. Zobacz, jego profil w naszej bazie 

Nowe wyzwania

W ofercie LiveChat znajduje się m.in. chat.io (narzędzie typu live chat, które można łatwo integrować z innymi platformami komunikacyjnymi, e-mailem czy SMS-em) a także znana już na rynku platforma BotEngine, umożliwiającą tworzenie konwersacyjnych chatbotów przez niemal każdą firmę.

Co ciekawe, pomysł na to ostatnie rozwiązanie zrodził się podczas jednego z organizowanych przez wrocławian hackatonów.

Ostatni z nich, pod nazwą Hack&Talk odbył się już w nowym biurze przy ul. Zwycięskiej.

 – W sumie zorganizowaliśmy dotąd cztery takie wydarzenia, na których łącznie zaprezentowano ponad 40 projektów. Owocami hackatonów są nie tylko wspominany BotEngine, ale także nowi, zdolni pracownicy, którym zaproponowaliśmy współpracę – mówi Agnieszka Susidko.  – Chcemy organizować zdecydowanie więcej takich inicjatyw w naszej firmie, a kolejny hackathon zaplanowany jest już na październik – dodaje Susidko.

Zwycięzcy hackatonu Hack&Talk

W minionym kwartale LiveChat wdrożył także publiczną aplikację – KnowledgeBase.ai. Pozwala ona firmom tworzyć własne bazy wiedzy, do których dostęp mogą mieć zarówno pracownicy, jak i klienci. Dzięki KnowledgeBase artykuły dotyczące np. pomocy technicznej gromadzone są w jednym miejscu. W ten sposób podczas obsługi klienta, pracownik nie musi przełączać się między zakładkami w przeglądarce w poszukiwaniu odpowiedzi na zadane pytanie, a jedynie wyszukać informacji w bazie. Zwiększa to efektywność obsługi i przyspiesza komunikację z klientami. W przypadku klienta, pozwala mu także na samodzielne wyszukanie rozwiązania danego problemu.

Czytaj więcej: Chcesz wiedzieć o ciekawych wydarzeniach dla startupów we Wrocławiu? Znajdziesz je tu

Obecnie wrocławski zespół pracuje nad stworzeniem większej platformy komunikacyjnej, w której znajdą się nie tylko autorskie rozwiązania firmy, ale także zewnętrzne programy. W dłuższej perspektywie pozwoli to LiveChat Software na budowę szerokiego wachlarza produktów i usług komunikacyjnych dla praktycznie każdego biznesu.