Wrocław Muchobór to jeden z kilkudziesięciu przystanków, które są modernizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego. – Przebudowana stacja będzie miała dwa wyższe perony o długości 200 m. Takie rozwiązanie ułatwi wysiadanie i wysiadanie z pociągów. Do dyspozycji podróżnych będą wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz stojaki rowerowe. Na peronach będzie system oznakowania dotykowego. Bezpieczne dojście do peronów zostanie poprowadzone bezkolizyjnym, nowym przejściem podziemnym. Dotychczasowe, zbyt wąskie i za niskie, zostanie zlikwidowane – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Wykonawca zamontuje również windy, które ułatwią poruszanie się osobom niepełnosprawnym, ale też podróżnym z cięższym bagażem, wózkami lub rowerami. Na przystanku przebudowane będą tory, a nowy rozjazd pozwoli na sprawną obsługę większej liczby pociągów.
W ramach inwestycji wyremontowany zostanie również przejazd kolejowo-drogowy przy ulicy Traktatowej. Skrzyżowanie drogi z torem otrzyma nową nawierzchnię, a bezpieczeństwo zwiększą dodatkowe urządzenia zabezpieczające.
Oprócz modernizacji przystanku Wrocław Muchobór we Wrocławiu zostaną wybudowane dwa nowe przystanki. Na trasie do Jeleniej Góry powstanie przystanek Mokronos Górny - między, stacją Wrocław Zachodni a przystankiem Smolec. Drugi będzie w Iwinach na linii w kierunku Kłodzka. Budowa w oparciu o fundusze RPO woj. dolnośląskiego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF).