Spot trwa 30 sekund i jest skróconą wersją filmu o Breast Unit, który powstał w DCO z myślą o pacjentkach chorujących na raka piersi. „Breast Unit” opowiada o nowoczesnym systemie leczenia raka piersi, w którym najważniejszy jest czas i współpraca wielodyscyplinarnego zespołu specjalistów.
W kilkuminutowym filmie samych siebie zagrali lekarze różnych dyscyplin, a jego mocną stroną jest udział w nim prawdziwych pacjentek, które wystąpiły obok lekarzy i zagrały siebie – te już wyleczone i te, które nadal się leczą w szpitalu z powodu nowotworu. Jedna z nich pół roku po urodzeniu dziecka zrobiła profilaktycznie badania, które wykazały, że ma złośliwego guza w jednej piersi i obecnie jest pod opieką specjalistów z Breast Unit. Swojego głosu do filmu użyczyła jedna z najlepszych polskich aktorek, Kinga Preis.
DCO jest pierwszym publicznym szpitalem w Polsce, który zdecydował się na taką – spot w kinach przed seansem – formę komunikacji z pacjentem. To także przy okazji akcja profilaktyczna, zachęcająca kobiety, aby częściej się badały, bo dzięki temu mają szansę na wygraną z chorobą.
Film i 30-sekundowy spot wyprodukowało studio MANIFIESTA, a zapłaciła za to Fundacja Wspierania Onkologii Dolnośląskiej „Razem wygramy”.
„Breast Unit” można obejrzeć tutaj: