Ślęza Wrocław z nominacją do prestiżowej nagrody

Ślęza Wrocław po raz drugi z rzędu znalazła się wśród nominowanych do bardzo prestiżowej nagrody Forum Sportu i Biznesu SportBiz za klubowy projekt „Ślęza rozrusza Wrocław”.

  • fot. slezawroclaw.pl


Ślęza Wrocław znalazła się w gronie trzynastu nominowanych w kategorii „Aktywne społeczeństwo”. Wspomniany projekt „Ślęza rozrusza Wrocław” będzie miał jednak godnych rywali. O miano zwycięzcy przyjdzie mu rywalizować m.in. z bardzo popularnymi projektami: „Turniej z podwórka na stadion o Puchar Tymbarku” czy „T-Mobile – Pomoc mierzona kilometrami”.

– Okazało się, że „Ślęza rozrusza Wrocław” to strzał w dziesiątkę, gdyż tysiące dzieci otrzymało swoje, bardzo często, pierwsze piłki w życiu. Największą wartością jest jednak fakt, że faktycznie widać te piłki na osiedlach Wrocławia i okolic. Cieszy nas to, że projekt został doceniony – mówi Katarzyna Ziobro-Franczak, prezes Ślęzy Wrocław.

Czym jest nagroda Biznesu Sportowego?

Ślęza rywalizuje w kategorii „Aktywne społeczeństwo”. Projekty, które znalazły się w gronie nominowanych zwracają uwagę na znaczenie sportu w integrowaniu i rozwijaniu społeczeństwa. W kapitule, która wybierze zwycięzcę, znaleźli się m.in. prof. dr hab. Henryk Mruk, Czesław Lang czy Jerzy Ciszewski.

Ślęza od długiego czasu skupia się na swoich grupach młodzieżowych, nie tylko koszykarskich, ale także piłkarskich. Prężnie działająca Akademia z tego typu projektami to klucz do sukcesu.

– Nie byłoby to jednak wszystko możliwe, gdyby nie odpowiednie zaangażowanie finansowe naszych sponsorów – dodaje Ziobro-Franczak.

Wyróżnienia zostaną przyznane wybranym przez jury projektom 22 marca, w trakcie XIV Gali Sportu i Biznesu w Centrum Olimpijskim w Warszawie.

Na czym polega projekt?

Od grudnia 2016 r. do kwietnia 2017 najstarszy klub sportowy Wrocławia Ślęza odwiedziła ponad 35 placówek: przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów oraz liceów. Co ważne, nie tylko we Wrocławiu, ale także w okolicznych miejscowościach. Uczniowie obdarowywani byli piłkami do koszykówki oraz futbolu, które ufundowały firmy zaangażowane w projekt. Rozdanych zostało aż 7000 piłek.

fot. slezawroclaw.pl

Cel tej inicjatywy był bardzo prosty. Klub chciał zachęcić dzieci do aktywnego trybu życia poprzez uprawianie sportu, wskazując im możliwość swojego rozwoju w tym kierunku. Na każdej piłce znajduje się logotyp Ślęzy, której przedstawicielki przez kilka miesięcy podróżowały po placówkach edukacyjnych, uczestnicząc w spotkaniach z najmłodszymi i tymi nieco starszymi dziećmi.

Cała akcja rozpoczęła się od sportowych mikołajek zorganizowanych przed jednym z meczów koszykarskiej Ślęzy.

Zgłoś uwagę