– Wykonawca gromadzi jeszcze ostatnie dokumenty i ruszyły na razie prace przygotowawcze do najważniejszych prac. Trwa wykaszanie i rozbiórki na terenach pod przyszłą drogę. W międzyczasie powstaje zaplecze budowy. Później ruszą wykopy i prace ziemne – wylicza Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Dobra wiadomość jest taka, że wszystkie te roboty nie spowodują na razie utrudnień dla kierowców. – Będzie to możliwe, bo inwestycja rozpocznie się od budowy zupełnie nowej drogi – dodaje Marek Szempliński.
Co się zmieni?
Przypomnijmy. Kontrakt wart ponad 77 mln złotych zrealizuje firma Strabag. Wrocław na tę inwestycję pozyskał środki z Unii Europejskiej. Obecna ulica Buforowa na pewno zyska zupełnie nową nawierzchnię. Jednak to na koniec. Najpierw powstanie fragment czteropasmowej drogi (od wiaduktu do skrzyżowania z Konduktorską), drogowcy wybudują również zupełnie nowy wiadukt kolejowy pod cztery nitki torowiska. Kiedy będzie już gotowy, rozpocznie się demontaż obecnej przeprawy. Powstanie też rondo, rezerwa pod tramwaj do skrzyżowania z ul. Kajdasza. Do tego ścieżki rowerowe, chodniki. Wykonawca ma również wybudować zbiornik retencyjny dla wód opadowych, postawić sygnalizację świetlną wpiętą w system ITS oraz oświetlenie w technologii LED.
Wszystkie prace mają się zakończyć w pierwszym kwartale 2019 roku. Planowana budowa tramwaju na Jagodno została wpisana we Wrocławskim Programie Tramwajowym jako jedno z najważniejszych zadań do realizacji po 2022 roku.
Czytaj więcej: Wrocławski Program Tramwajowy
Inwestycja na Buforowej w liczbach
- Nowe nasypy ziemne – około 150 000 m sześc., czyli tyle, co 3 kilometry wału nadodrzańskiego
- Nawierzchnie bitumiczne na jezdni – ok. 50 000 mkw., to powierzchnia 7 boisk piłkarskich
- Nawierzchnie ścieżek rowerowych – ok. 10 000 mkw.
- Wiadukt kolejowy 3-przęsłowy – łączna długość około 50 metrów
- Kanalizacja deszczowa – łączna długość ponad 5 kilometrów
- Okablowanie – 20 kilometrów