Powstaje plan działań rowerowych we Wrocławiu, który ma zebrać propozycje w zakresie poprawy bezpieczeństwa i rozbudowy sieci dróg dla jednośladów w naszym mieście do 2030 roku. Podpowiadamy, jak można zgłosić do niego własne pomysły.
Po co ten plan?
– Plan działań rowerowych do 2030 roku to taka lista inwestycji, które będą realizowane przez najbliższe 9 lat. A co potem? Mamy nadzieję, że mieszkańcy bardzo aktywnie wezmą udział w konsultacjach i liczymy na dużo ciekawych wniosków, którymi, nawet jeśli nie trafią do planu, będziemy mogli posiłkować się przy planowaniu inwestycji w kolejnych latach – wyjaśnia Urszula Jagielnicka z Zespołu ds. Mobilności Aktywnej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Jak wyrazić opinię?
Do 13 lipca każdy może wypełnić e-formularz opinii oraz geoankietę, czyli mapę tras, na której można wskazać, jakich tras rowerowych lub ich odcinków brakuje w mieście. Można wybrać oznaczony już odcinek i dodać własny komentarz – wystarczy kliknąć kursorem na daną trasę i napisać opinię w otwierającym się okienku. Istnieje również możliwość dorysowania swojej propozycji. Na stronie konsultacji znajduje się dokładna instrukcja. Zaproponowano tam również korytarze przejazdu przez centrum miasta oraz mapę z połączeniami, których brakuje najbardziej. Dlatego, jeśli chcesz coś zmienić w istniejących już trasach lub wskazać własne rozwiązania, weź udział w konsultacjach. Wypełnienie formularza zajmuje niecałe 10 minut.
Dlaczego warto?
– To jest ten czas, gdy możemy realnie wpłynąć na to, jak, gdzie i kiedy tworzona będzie nowa infrastruktura rowerowa w mieście. Do aktywnego udziału w konsultacjach zachęcamy zarówno tych, którzy już korzystają z roweru w codziennych dojazdach do pracy lub szkoły, ale również tych, którzy wciąż jeszcze się wahają. W e-formularzach dostępnych na stronie internetowej pytamy o to, jak rozbudowywać sieć tras rowerowych tak, aby była dla mieszkańców najwygodniejsza. Wyniki konsultacji wpłyną na ostateczny wygląd planu działań rowerowych do 2030 roku, a co za tym idzie, będą ważnym sygnałem dla nas w kwestii ustalania inwestycyjnych priorytetów – podkreśla Daniel Chojnacki, oficer rowerowy.