Dobry Widok we Wrocławiu - nowa witryna wrocławskiego salonu porcelany

fot. Bartek Ciba

Zespół Dobrego Widoku we Wrocławiu odświeżył kolejną witrynę. Galeria pod Arkadami, znajdująca się przy ul. Świdnickiej, zyskała nowy wizerunek.

Witryny sklepowe nieczęsto przyciągają naszą uwagę. Czasem zdarza się to sieciówkom, które dzięki nieograniczonym nakładom finansowym potrafią zadziałać skalą i profesjonalnie wyprodukować coś dużego i kolorowego. Tymczasem witryny małych i średnich sklepów to wciąż niewykorzystany potencjał. Często zdarza się tak, że wręcz szpecą miasto.

– Czasami niewiele trzeba, żeby w oknie wystawowym zaaranżować coś, co przykuje uwagę przechodnia, zabierze go w inny świat, pozwoli mu na chwilę wyłączyć się z ruchu ulicznego – przekonują Maria Prusakowska i Zuza Wollny, czyli zespół Dobrego Widoku. Tym razem postanowiły spróbować wyczarować nową rzeczywistość pod Arkadami.

Galeria pod Arkadami przy ulicy Świdnickiej

Galerię pod Arkadami od lat prowadzi Jolanta Janeczek. Do salonu przeniosła już niejeden trend, ale również o klasycznej porcelanie nigdy nie zapomina. Dbałość o ponadczasowość, świeże nurty w świecie porcelany i przystępne ceny to to, czym Pani Jola może się chwalić.

– Wiedziałyśmy, że marzy o odświeżeniu wizerunku swojego sklepu. Jak to często bywa, kiedy prowadzi się biznes od lat, potrzebowała drobnej pomocy z zewnątrz, żeby spojrzeć na sklep z innej perspektywy i świeżym okiem. Ekspozycja w witrynie miała również klientom dać możliwość nowego spojrzenia na Galerię – piszą Maria Prusakowska i Zuza Wollny.

Fragment nowej witryny Galerii pod Arkadami we Wrocławiu Fragment nowej witryny Galerii pod Arkadami, fot. Bartek Ciba

Galeria pod Arkadami dysponuje aż czterema wielkimi oknami - i choć na Kościuszkowskiej Dzielnicy Mieszkaniowej jest to standard, to jednak na tle innych lokali w mieście mogą czuć się szczęściarzami. Wielka powierzchnia to wielka szansa. Ale i tu nie obyło się bez ograniczeń: od zastanych szaf (nie do ruszenia), przez ekspozycję patronacką w jednym z okien, po konieczność odgrodzenia ekspozycji od wnętrza sklepu (ze względów bezpieczeństwa).

W aranżacji wykorzystano światło z szaf

Wielkim atutem zainstalowanych wewnątrz witryn szaf, było ich oświetlenie. Taśmy ledowe okalające półki z ekspozycją oprócz podkreślania walorów prezentowanych produktów, mogły zostać wykorzystane jako element instalacji artystycznej.

Dzięki nim możliwe było stworzenie witrażowych elementów, które w zacienionych wnękach przykuwają spojrzenie przechodniów.

Z głowy na papier, z papieru do rzeczywistości

– Projektowanie zaczęłyśmy od rozrysowania pustej witryny lokalu widocznej od zewnątrz - tak, żeby elementy komponować już z perspektywy przechodnia. Następnie wspólnie zdecydowałyśmy o wyborze wiodących tematów. Wiedziałyśmy, że jedno okno musimy poświęcić konkretnej firmie, ale trzy pozostałe mogłyśmy zaaranżować według uznania: wybór padł na motyw pawia, obrazów Klimta oraz dolnośląskiego Beboka – mówią autorki projektu.

– Zależało nam na stworzeniu czterech odrębnych światów - pełnych kolorów, głębi, bardzo różnych od siebie – tak, aby każdy przechodzień mógł znaleźć w nich coś dla siebie. Dotychczas te cztery okna nie różniły się wiele od siebie - w każdym stał kredens, w każdym wisiały zasłony w pasy, w każdym stały drobne przedmioty: porcelana, szkło, metal. Chciałyśmy to zmienić, uczynić każdą witrynę odrębną i niepowtarzalną – dodają.

Jak wyszła metamorfoza witryny Galerii pod Arkadami? – Oceńcie sami.

Projekt Dobry Widok realizuje Fundacja Dom Pokoju, a współfinansuje go Biuro Rozwoju Gospodarczego miasta Wrocławia.

Galeria

Kliknij na zdjęcie aby powiększyć