wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

4°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 22:37

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rozbudowa Skłodowskiej-Curie – będą utrudnienia

W siedzibie spółki Wrocławskie Inwestycje przedstawiciele wykonawcy -  firmy Skanska, parafowali w środę (30 października) kontrakt na rozbudowę ulicy Skłodowskiej-Curie na odcinku między ul. Norwida, a mostem Zwierzynieckim. Prace powinny rozpocząć się na przełomie listopada i grudnia. Będą utrudniały ruch do lata przyszłego roku.

Niestety, utrudnień nie da się uniknąć. Ten półkilometrowy odcinek drogi ma zbyt mało alternatyw, aby szybko go ominąć. Ponadto sytuację komplikuje krótki termin wykonania, bo prace powinny zakończyć się przed planowanymi na przyszły rok mistrzostwami świata w piłce siatkowej. Wrocławskie rozgrywki mają się odbywać w Hali Stulecia.

Czas utrudnień i objazdów zrekompensuje nie tylko nowa nawierzchnia drogi, ale też nowe wydzielone torowisko tramwajowe, pasy do skrętów i więcej zieleni. Za 19,5 mln zł na odcinku ulicy między ulicą Norwida a mostem Zwierzynieckim mają być wyremontowane wszystkie znajdujące się pod drogą sieci. Jezdnia zostanie poszerzona tak, by można zrobić więcej miejsca dla torowiska zachowując po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Pasażerowie skorzystają dzięki nowym  przystankom tramwajowym, piesi zyskają nowe chodniki wśród zieleni, a rowerzyści, dotąd w ogóle nieistniejące, ścieżki rowerowe. Bez ofiar w takich sytuacjach nie może się obejść – w tym wypadku stracą parkujący przy ul. Skłodowskiej-Curie. Z około 90 miejsc zostaje niewiele ponad jedna trzecia. To koszt poszerzenia jezdni. Wykonawca prac w najbliższym czasie ma z Urzędem Miejskim uzgodnić plan organizacji ruchu zastępczego dla samochodów  i objazdy dla komunikacji miejskiej. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta jednak już od miesiąca przygotowuje torowisko techniczne przy ul. Mickiewicza dla tramwajów. Dzięki temu Biskupin na czas przebudowy ulicy Skłodowskiej-Curie nie zostanie odcięty od reszty miasta i przez cały czas będą kursować tam tramwaje wyznaczonym objazdem. Bez problemu też dotrą do zajezdni VI przy ul. Wróblewskiego. Najprawdopodobniej objazdami na Biskupin pojadą dwie linie tramwajowe. Ich trasa będzie wiodła z Ronda Raegana, przez most Szczytnicki, potem koło Stadionu Olimpijskiego, a następnie ul. Mickiewicza wrócą do ul. Wróblewskiego dokładnie przed mostem Zwierzynieckim. Wszystkie szczegóły dotyczące komunikacji zastępczej poznamy już niedługo. Podróż objazdem powinna być dłuższa od tej tradycyjnej przez ul. Skłodowskiej-Curie tylko o około 10 minut, bo większość torowiska jest wydzielona. Tramwaje jadąc objazdem w zasadzie ominą tylko przystanki przy Klinikach. Już przy Hali Stulecia będą na swoich stałych trasach. W ten sposób tramwaje będą jeździć na Biskupin do lata 2014. RAM

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl