Taki mamy klimat…” Druga odsłona kampanii, promującej komunikację rowerową we Wrocławiu. L.U.C, związany z Wrocławiem muzyk, aktywista i miłośnik rowerów w kolejnym spocie, będącym efektem współpracy artysty z Nextbike Polska, operatorem Wrocławskiego Roweru Miejskiego, studiem Juice oraz Janem Kallwejtem, grafikiem, którego ilustracje publikowane były m.in. na łamach Wired, The Telegraph czy Washington Post. Pierwsza produkcja, wynikająca ze współpracy, stanowiła instrukcję obsługi publicznych wypożyczalni. Tym razem L.U.C przedstawia rowerowe zalety stolicy Dolnego Śląska, promując równocześnie kulturę jazdy na „dwóch kółkach”. Taki mamy klimat!
L.U.C, raper i producent, laureat Paszportu „Polityki” w 2010 roku, prywatnie znany jest ze swojego zamiłowania do jazdy na rowerze. Znajduje to odbicie w najnowszym wideo, promującym Wrocław jako idealne miejsce dla rowerzystów miejskich.
- Czytaj również: Wrocławski Rower Miejski 2015
- Praca z Nextbike to jedno z kilku moich działań na rzecz roweru - jako mojej pasji, a przy tym ekologicznego środka transportu, który mógłby odkorkować nasze miasta. We Wrocławiu temat to tym bardziej palący, że ostatnie badania przypomniały jak bardzo zatrutym powietrzem oddychamy codziennie w stolicy Dolnego Śląska. Spaliny skracają nasze życie – mówi L.U.C. - Postanowiłem podkreślić fakt, że we Wrocławiu prawie zawsze jest o kilka stopni cieplej niż w innych miastach. Wiosna zaczyna się tu wcześniej, a zima przychodzi później. Do tego jest tak płasko, że jak popracujemy nad kondycją to można jeździć do pracy bez podręcznego zestawu kabiny prysznicowej. Tu aż trudno się spocić. Dla lepszego powietrza postanowiliśmy się jednak ciut "napocić" nad tym spotem - dodaje.
Animacja została stworzona przez wrocławskie studio Juice (odpowiedzialne wcześniej m.in. za spot, zapowiadający Zimowe w Igrzyska w Soczi dla BBC Sport czy teaser serialu „Wikingowie”) oraz Jana Kallwejta, autora grafik, które można oglądać na łamach największych polskich i światowych tytułów prasowych oraz w kampaniach takich marek, jak m.in. Converse, Sony, Toyota czy McDonald's. Zarówno pierwsze video, czyli instrukcja korzystania z systemu Wrocławski Rower Miejski, jak i kolejna produkcja to wynik inicjatywy Nextbike Polska. - Cieszymy się, że przy tym barwnym, społecznym projekcie, promującym najmodniejszy sposób przemieszczania się po mieście, możemy pracować z najlepszymi – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.
Spot na przestrzeni całego października będzie można oglądać przed filmami w Kinie Nowe Horyzonty oraz rotacyjnie w czasie trwania American Film Festiwalu.