Od 1 marca zamknięte jest torowisko przy ul. Grabiszyńskiej. Ruszają przygotowania do przebudowy torowiska. Pierwszym etapem po zamknięciu trasy na Oporów będzie demontaż sieci trakcyjnej. Potem robotnicy zabiorą się za demontaż torowiska. – Przebudowa ma zakończyć się latem – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. Inwestycja zakłada remont najbardziej wyeksploatowanego fragmentu torowiska tramwajowego w okolicy cmentarza, między pętlami. Przy okazji powstanie nowy przystanek i przejście dla pieszych. Przystanek pozwoli wysiadać przy drugiej bramie cmentarza. W dni świąteczne, zwłaszcza na Wszystkich Świętych, brama główna jest tak mocno oblężona, że trudno tam nawet przejść. Po remoncie sytuacja powinna się poprawić. Dodatkowy przystanek może z powodzeniem służyć także tym, którzy wybiorą się na spacer do parku. Oczywiście to usprawnienie dla komunikacji miejskiej ma sens tylko w połączeniu z nowym przejściem dla pieszych. Przechodzenie ma ułatwić planowana tutaj sygnalizacja świetlna. Ponieważ ruch pieszy w dni powszednie nie jest w tym miejscu zbyt duży, sygnalizacja będzie uruchamiana przyciskiem. W związku z remontem konieczne są zmiany w kursowaniu tramwajów. Planowane są od 1 marca. Na trasy tymczasowe zostaną puszczone tramwaje linii 5, 20 i 71. – Linia 5 zostanie skierowana w obu kierunkach od ulicy Grabiszyńskiej (przystanek FAT) przez al. Hallera i ulicę Powstańców Śląskich do pętli Krzyki. „Dwudziestka” dojedzie tylko do pętli „Grabiszynek” przy alei Hallera i będzie jeździć w relacji Leśnica – Grabiszynek – Leśnica. Natomiast tramwaje linii 71 zostaną skrócone do pętli przy cmentarzu Grabiszyńskim. Linia autobusowa A będzie zatrzymywać się na dodatkowym przystanku – wylicza Adam Więcek z Wydziału Transportu.
Szczegóły zmian w komunikacji i zasady kasowania biletów.
KAJ