Jedenaście firm chce przebudować ul. Buforową

Aż 11 firm zgłosiło się do przetargu na przebudowę ul. Buforowej. Spółka Wrocławskie Inwestycje potrzebuje teraz czasu na formalne sprawdzenie ofert. Jeszcze wiosną chce podpisać umowę, tak aby wykonawca mógł, jak najszybciej ruszyć z pracami. 

  • Wizualizacja inwestora


Jedenaście firm i konsorcjów zgłosiło się do przetargu na przebudowę ul. Buforowej. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło przedsiębiorstwo Export-Pribex z Warszawy z sumą blisko 67 milionów złotych. teraz Wrocławskie Inwestycje muszą przeanalizować wszystkie oferty formalnie i ogłosić zwycięzcę. 
- Chcemy jeszcze wiosną podpisać umowę i ruszyć z pracami, jak najszybciej – mówi Marek Szempliński, rzecznik prasowy WI.

Popularna trasa z południowego-wschodu Wrocławia do autostrady A4 czy wschodniej obwodnicy Wrocławia jest w fatalnym stanie. Na remont czekają najbardziej mieszkańcy Jagodna. Przedmiotem przetargu było wykonanie robót budowlanych polegających na rozbudowie i przebudowie ul. Buforowej, na odcinku od wiaduktu kolejowego nad ul. Bardzką do granicy miasta Wrocławia. Wykonawca będzie musiał liczyć się z rozbiórką starego wiaduktu i budową nowego wiaduktu kolejowego wraz z uzyskaniem dla całości inwestycji pozwolenia na użytkowanie.

Rozbudują wiadukt

Zadanie dotyczy całej ok. 3-kilometrowej ulicy Buforowej, łącznie z wiaduktem kolejowym. Ten ostatni będzie rozbudowany tak, by zmieściły się pod nim dwie jezdnie i  – w przyszłości – torowisko tramwajowe. Dwujezdniowy odcinek nowej drogi powstanie do skrzyżowania z ul. Konduktorską. Dalej budowana będzie jedna jezdna, aczkolwiek przebudowana zostanie także funkcjonująca obecnie jezdnia Buforowej. Jednak przeznaczona ona będzie głównie dla komunikacji zbiorowej, pieszych i rowerzystów.

wizualizacja inwestora

– W ramach inwestycji prowadzona będzie rozbudowa drogi na odcinku od przejazdu kolejowego linii kolejowej nr 285 relacji Wrocław Główny – Świdnica Przedmieście do granicy miasta Wrocławia. Wśród zadań jest też budowa odwodnienia, oświetlenia drogowego, miejskiego kanału technologicznego MTTK, budowa sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach oraz usunięciem kolizji z istniejącą siecią sanitarną, gazową, wodociągową, elektroenergetyczną i teletechniczną – czytamy w opisie zamówienia.

Zmienią się wszystkie skrzyżowania

Lista zadań jest naprawdę imponująca. Wykonawca będzie musiał najpierw dokonać inwentaryzacji istniejącego majątku drogowego i działek, przygotować teren budowy i zaplecze techniczne, zaprojektować i uzyskać zatwierdzenie organizacji ruchu zastępczego, wykonać pomiary i niezbędne rozbiórki. Zmienią się również wszystkie skrzyżowania z drogami bocznymi, powstaną drogi rowerowe, chodniki, azyle dla pieszych i nowe zatoki autobusowe. Wykonawca będzie musiał również nasadzić zieleń. Planuje się posadzenie prawie dwóch tysięcy drzew i ponad 11 tys. mkw. krzewów. Obrońcy zieleni zwracają uwagę, że w tym rejonie jest równie dużo drzew przeznaczonych do wycięcia, jednak przedstawiciele WI na briefingu poświęconym temu zadaniu tłumaczyli, że w większości chodzi o drzewa owocowe i samosiejki.

– Drzew owocowych jest prawie 1400, kilkaset drzew to samosiejki, drzew o średnicy pnia ponad 0,5 m mamy zaledwie 65 sztuk. Nasadzenia kompensacyjne o wartości 6,5 mln zł pokazują, że dbałość o zieleń w tym projekcie jest jednym z priorytetów – mówił kierownik projektu WI Łukasz Cwojdziński.

Pierwszych prac powinniśmy spodziewać się w II kwartale przyszłego roku. Ich zakończenia w IV kwartale 2018 r. Projekt objazdów przygotuje wykonawca, jednak zamierzenia są takie, by przez cały czas trwania robót utrzymać ruch na Buforowej.

Inwestycja będzie finansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

Zgłoś uwagę