Zamiast membrany – pręty z włókna szklanego, schody i winda zastąpią pochylnię do przejścia podziemnego a pawilony przy przejściu będą miały 16 m zamiast proponowanych na początku 18,5. Takie zmiany wprowadzono do zwycięskiego projektu przebudowy przejścia Świdnickiego, które ma zmienić wygląd do 2016 r. Konkurs na nowy wygląd przejścia na skrzyżowaniu ulic Świdnickiej i Kazimierza Wielkiego został rozstrzygnięty jesienią zeszłego roku, a jego laureatem została pracownia MA major architekci.
Zaczyna się przebudowa przejścia Świdnickiego
Jury konkursu rozpisanego przez Urząd Miejski Wrocławia uzasadniając werdykt zwróciło uwagę przede wszystkim na czysty i prosty układ funkcjonalny projektu MA major architektów, elegancję formy oraz podkreślenie osi ulicy Świdnickiej.
Ulica Świdnicka jest jedną z najważniejszych arterii Wrocławia, łączącą południową część miasta z Rynkiem. Przed II wojną światową w skrócie zwana Schwo, uchodziła za najbardziej elegancką w mieście. Niegdyś tętniła życiem, dziś pełni funkcję łącznika. Kilometrową, mniej więcej, ulicę przedziela wybudowana w latach 70. trasa WZ z podziemnym przejściem. Dla wielu jest to miejsce kultowe, arena politycznych happeningów Pomarańczowej Alternatywy, dla innych niewygoda - schody ze stopniami w irytującym rytmie, które w nowym projekcie pozostaną.