Kierowcy przejeżdżający ulicą Popowicką i Starogroblową w pobliżu wiaduktu kolejowego widzą pracujący ciężki sprzęt. Koparki wybierają ziemię z nasypu kolejowego i ładują ją na wywrotki.
- Prace związane są z modernizacją linii kolejowej Wrocław-Poznań – mówi Mirosław Siemieniec z Polskich Linii Kolejowych, które zleciły wykonanie prac.
W wyniku prowadzonych robót wiadukt kolejowy zostanie poszerzony.
- Końcowym elementem tego etapu, będzie demontaż starych ceglano-betonowych przyczółków. Jeżeli pozwolą na to warunki atmosferyczne, to w połowie stycznia, rozpocznie się wykonywanie fundamentów pod nowe przyczółki – dodaje Mirosław Siemieniec.
Piesi korzystający z chodników pod wiaduktem i kierowcy przejeżdżający ulicą na razie nie mają się co martwić. Ruch będzie się odbywał tak jak dotychczas. Zwężenie jezdni planowane jest za kilka miesięcy gdy wznoszona będzie środkowa podpora wiaduktu.
- Przeprowadzanie całej operacji przebudowy przebiega etapami, kolejno pod poszczególnymi grupami torów, gdyż konieczne jest utrzymanie ciągłości ruchu pociągów na magistrali kolejowej E 59 Wrocław-Poznań – wyjaśnia Mirosław Siemieniec. .
Przebudowa wiaduktu będzie kosztowała około 18 mln zł. Zakończenie robót planowane jest do sierpnia 2015 r.
Modernizacja całej magistrali kolejowej E 59 ma skrócić czas przejazdu pociągu między Wrocławiem a Poznaniem do nieco ponad półtorej godziny.
Tekst i fot. Jarek Ratajczak