Przebudowa ulic Fabrycznej i Otyńskiej będzie realizowana w ramach dwóch zadań. Pierwsze dotyczące budowy kilometrowej jezdni o szerokości 7 metrów wraz z chodnikiem, ciągiem pieszo-rowerowym, wydzielonymi zjazdami, przejściami dla pieszych oraz oświetleniem za blisko 19 milionów złotych zrealizuje Skanska. Wzdłuż nowej ulicy ma również powstać dużo obszarów zielonych – m.in. nasadzonych zostanie ponad 10 tysięcy krzewów.
– Chcemy stworzyć nowoczesną jezdnię, która usprawni komunikację w tym rejonie i będzie służyć zarówno kierowcom, pieszym, jak i rowerzystom. Projekt dotyczy odcinka od ulicy Wagonowej do przejazdu kolejowego i jest dla nas bardzo ważny, gdyż nowa droga połączy Wrocławski Park Technologiczny i Wrocławski Park Przemysłowy, więc tym samym posłuży dalszemu rozwojowi biznesowemu i infrastrukturalnemu tej okolicy. Po drugie droga będzie mogła odciążyć często zatłoczoną ulicę Strzegomską – informuje Mariusz Konecki, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.
Przebudowa ulic Fabrycznej i Otyńskiej we Wrocławiu - prezentacja
Budowa zostanie sfinansowana ze środków Gminy Wrocław oraz 20 lokalnych podmiotów prywatnych prowadzących działalność gospodarczą w tym regionie.
– Dodatkowo PKP w najbliższym czasie będzie remontować przystanek kolejowy Wrocław Muchobór. Pod torowiskiem będzie również realizowane nowe podziemne przejście dla pieszych. To dopełni całość zmian, jakie w najbliższych miesiącach czekają te okolice – dodaje Mariusz Konecki.
Przedstawiciele wykonawców podpisali umowy na realizację zadań dotyczących przebudowy dwóch wrocławskich ulic.
Drugim zadaniem w ramach projektu będzie budowa kanalizacji deszczowej umożliwiającej odwodnienie nowej jezdni, a w przyszłości także ulicy Strzegomskiej. Wykona je za niemal 7,5 miliona złotych firma Elektrotim. Koszt tego zadania zostanie w całości sfinansowany ze środków Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
Prace budowlane mają rozpocząć się już w marcu. Nowa droga zgodnie z planem powinna być gotowa do końca 2019 roku.