Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg dla projektu podzielonego na dwie części – przebudowę pętli i torowiska oraz przebudowę fragmentu ulicy Grabiszyńskiej od cmentarza do mostu na Ślęzie. W obu przypadkach najkorzystniejszą cenę zaoferował ten sam wykonawca, odpowiednio: 8,8 mln zł i 2,9 mln zł. To najtańsze propozycje w tym podwójnym zestawie siedmiu ofert. Ceny sięgały nawet ponad 11 mln zł za torowisko i blisko 5 mln zł za jezdnię. Co ważne, drugim kryterium istotnym dla rozstrzygnięcia przetargu był okres gwarancyjny. Strabag w obu przypadkach deklaruje udzielenie gwarancji na 10 lat.
– Mamy 10 dni na uprawomocnienie się tej decyzji. Jeśli nie będzie odwołań, to w ciągu miesiąca powinniśmy podpisać umowę, wtedy jak najbardziej realne jest rozpoczęcie realizacji na przełomie kwietnia i maja – mówi rzecznik WI Marek Szempliński.
Przypomnijmy, że w miejscu obecnego potrójnego przystanku będzie pojedynczy, służący do wysiadania. U stóp wzgórza, gdzie znajduje się Cmentarz Żołnierzy Polskich, powstaną trzy osobne tory z peronami, gdzie będzie można wsiąść do tramwaju w kierunku centrum. We wnętrzu pętli tramwajowej zostanie wbudowana pętla autobusowa z dwoma peronami. Obok niej przewidziano parkingi Park&Ride na ponad 30 samochodów.
Niestety trzeba się liczyć także z tym, że na pewnym etapie realizacji, najprawdopodobniej latem, tramwaje dojadą tylko do pętli przy cmentarzu. Na szczęście przebudowa powinna zakończyć się przed dniem Wszystkich Świętych. Szczegóły komunikacji zastępczej zostaną opracowane po podpisaniu kontraktu.
ram