Dzięki strategii docelowo chcę rozszerzyć ofertę usług świadczonych mieszkańcom przez Urząd Miasta drogą elektroniczną.
Powołany zostanie zespół ds. cyfryzacji, w którego skład wejdzie Dyrektor Centrum Usług Informatycznych, Dyrektor Biura Zarządzania Projektami oraz Dyrektor Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego. Do zadań zespołu będzie należało m.in.:
- Identyfikacja i analiza obszarów objętych strategią.
- Oszacowanie kosztów i określenie źródeł finansowania.
- Opracowanie i przedstawienie Strategii Cyfryzacji Wrocławia 2019-2021.
- Opracowanie harmonogramu realizacji wraz ze wskaźnikami.
- Realizacja i raportowanie wykonania Strategii cyfryzacji Wrocławia 2019-2021.
- Przedstawienie raportu końcowego i rekomendacji z realizacji Strategii Cyfryzacji Wrocławia 2019-2021.
Po zdefiniowaniu zadań w ramach przyjętej strategii cyfryzacji, określiliśmy następujące cele strategiczne:
- Dbałość o bezpieczeństwo danych oraz informacji.
- Wsparcie idei SmartCity.
- Budowa sprawnie działającej organizacji CUW (Centrum Usług Wspólnych).
Strategia cyfryzacji Wrocławia obejmie również następujące obszary związane z miejskim IT:
- E-Usługi.
- Bezpieczeństwo danych (w tym polityka RODO oraz rozwiązania wpływające na poprawę cyberbezpieczeństwa).
- Wsparcie budowy infrastruktury dla przemysłu 4.0.
- Rozwiązania IoT, Big Data, OpenData – m.in. rejestr przetargów oraz przedsięwzięć podejmowanych przez miasto.
- Wiedza, Edukacja i Komunikacja – wsparcie społeczeństwa informacyjnego.
- Budowa środowiska dla Startup’ów – stwarzanie szans oraz pozytywnego środowiska dla innowacyjnych pomysłów nowych przedsiębiorstw.
- Utrzymanie wykorzystywanej przez miasto informatycznej infrastruktury oraz oprogramowania.
- Centralizacji rozwiązań (stworzenie tzw. chmury danych, rejestrującej dane w czasie rzeczywistym)
Komunikacja w ramach Gminy – oparta o rozwiązania elektroniczne i informatyczne.