07 kwietnia 2021

Remonty wrocławskich torowisk

65%
POSTĘP PRACY

W 2020 roku chcemy wyremontować 6,5 km torowisk, wymienić 15 rozjazdów i 40 zwrotnic.

Aktualizacja #TORYwolucja:

7.04.2021

Kto SMARUJE, ten jedzie! Inwestujemy w smarownice na pętlach.
➡ Ogłosiliśmy przetarg na montaż smarownic na sześciu pętlach tramwajowych: Leśnica, Kromera, Sępolno, Księże Małe, Klecina i Oporów.
➡ Smarownice znajdują się już pilotażowo na pętli Tarnogaj oraz na skrzyżowaniu ul. Kołłątaja/Peronowej/Piłsudskiego. Zamontujemy je także na pętli Biskupin w ramach toczących się tam prac torowych.
Co dają takie smarownice?
➡ Dzięki nim, tramwaje mniej eksploatują tory na łukach pętli. Jest to o tyle ważne, że to właśnie takie "wyrobione łuki" mogą stać się powodem wypadnięcie tramwaju z torów.
Dodatkowo, oszczędzamy czas i pieniądze, które musielibyśmy włożyć w konserwację takiej pętli bez zainstalowanej smarownicy.
➡ Jadący tramwaj mniej piszczy i przejeżdża ciszej. Na pewno docenią to wrocławianie mieszkający blisko naszych pętli tramwajowych.
Środek smarujący będzie biodegradowalny, nie zagrażający środowisku i wykonany z bezpiecznych dla przyrody składników.
➡ Smar nie będzie także wydłużał drogi hamowania tramwaju, więc nie będzie obawy, że motorniczy straci kontrolę nad wagonem.

 

 1.04.2021

Wydawało się, że odkrycie przez robotników trumien wstrzyma prace na całym odcinku remontowanego torowiska. Tak się jednak nie stało. Torowcy pracują dalej, choć oczywiście w takim zakresie, w jakim roboty torowe nie kolidują z zadaniami archeologa.

W tym momencie torowcy działają w dwóch miejscach: na przejeździe tramwajowym w ciągu ul. Strzegomskiej i na rozjeździe od strony ulicy Złotoryjskiej.

Przy przystanku „Dolmed” odbywa się natomiast m.in. instalacja urządzeń zwrotnicowych w wymienionym już rozjeździe. Od strony ul. Legnickiej, na świeżo wysypanym tłuczniu, doskonale widać nowo ułożone szyny w przyszłym zielonym torowisku. Ciągną się one przez ponad sto metrów i urywają tuż przed miejscem, gdzie dokonano odkrycia.

23.03.2021 

Przy skrzyżowaniu ul. Kutnowskiej i Powstańców Śląskich kończymy prace związane z wymianą torowisk. Nowe szyny, płyty torowe, podbudowa i zrobione odwodnienie. Całość kosztowała niecałe 2 mln zł, a zaczęliśmy je pod koniec lutego.

19.03.2021

Raport o pracach torowych przeprowadzonych w LUTYM:
 
Planowo rozpoczęliśmy:

                    </div>
                </div>
            </div>
            <div class=

TIME LINE

  • zapowiedź audytu wrocławskich torowisk - 100 zadań na 100 dni

    grudzień 2018
  • zakończenie audytu wrocławskich torowisk

    luty 2019
  • ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy remontu torowiska przy ul. Ślężnej oraz wymiany rozjazdów przy pl. Legionów

    marzec 2019
  • wybór wykonawców inwestycji

    kwiecień 2019
  • podpisanie umowy z wykonawcami inwestycji przy ul. Ślężnej i pl. Legionów

    maj 2019
  • zakończenie konserwacji torowiska na ul. Trzebnickiej

    czerwiec 2019
  • rozpoczęcie realizacji inwestycji (remont torowiska przy ul. Ślężnej oraz pl. Legionów)

    czerwiec 2019
  • II etap remomtu torowiska na pl. Legionów

    lipiec 2019
  • Rozpoczęcie III etapu remontu torowiska przy pl. Legionów

    sierpień 2019
  • Rozstrzygnięcie przetargu dotyczącego renowacji nawierzchni torowiska na ul. Podwale

    sierpień 2019
  • koniec remontu torowiska przy ul. Ślężnej

    sierpień 2019
  • MPK przejmuje torowiska i ogłasza listę inwestycji

    styczeń 2020
Rozwiń