19 października 2020

Remonty wrocławskich torowisk

65%
POSTĘP PRACY

W 2020 roku chcemy wyremontować 6,5 km torowisk, wymienić 15 rozjazdów i 40 zwrotnic.

Aktualizacja #TORYwolucja:

19.10.2020

WE WRZEŚNIU
Planowo:
- wymieniliśmy 18,5 metrów szyn – Kazimierza Wielkiego – Ruska,
- wymieniliśmy 36 metrów szyn – Kazimierza Wielkiego – św. Mikołaja,
- przełożyliśmy 416 metrów szyn wraz z częściową wymianą – Bałtycka,
- wymieniliśmy zwrotnicę wraz z napędem oraz blokadą – Ruska.
Awaryjnie:
- wykonaliśmy 162 spawów pękniętych główek szyn i torów,
- wymieniliśmy awaryjnie 13 metrów szyn,
-  całodobowe pogotowie torowe spędziło na wyjazdach awaryjnych ponad 28 godzin,
- napawaliśmy 19,9 metrów szyn,
- zużyliśmy ok. 2,77 m3 różnych mieszanek do wyrównywania lokalnych nierówności.
Dodatkowo:
- wyremontowaliśmy całe torowisko w ciągu ul. Żmigrodzkiej od ul. Broniewskiego do ul. Na Polance włącznie z pętlą Zawalna,
- wyremontowaliśmy torowisko na al. Hallera od Ojca Beyzyma do Mieleckiej.

 

1.10.2020

Wyremontowana pętla tramwajowa przy ul. Zawalnej.

22.09.2020

Rondo Reagana po istotnym liftingu. Łatwiejsze wsiadanie i równe jechanie

Podniesione perony dla pasażerów oraz solidna i równa nawierzchnia dla autobusów – tak wygląda po remoncie węzeł przesiadkowy na rondzie Reagana. W sobotę 26 września, zgodnie z harmonogramem, wraca ruch tramwajów i autobusów na peronach nr 3 i 4.

Część pasażerów odczuje bardzo pozytywną zmianę również z innego powodu. Perony 3 i 4 zostały podniesione, co istotnie ułatwi wsiadanie do pojazdów, szczególnie rodzicom z dziećmi w wózkach oraz osobom z ograniczeniami ruchowymi.

Na rondzie Reagana niestety nie ma możliwości podniesienia wszystkich peronów. Przy tych z numerami 1 i 2 są podwójne tory, osobne do jazdy na wprost i do skręcania. W przypadku, gdyby tramwaj stał na torze oddalonym od krawędzi peronu, byłaby zbyt duża luka, która mogłaby zagrażać bezpieczeństwu pasażerów – np. mogłaby w niej utknąć stopa mniej uważnego podróżnego.

Przy wszystkich peronach została wymieniona nawierzchnia. Beton zastąpił kostkę, która nie zdała egzaminu. Pozapadała się pod wpływem ciężaru wjeżdżających tu – w szczycie nawet co kilkadziesiąt sekund – autobusów. Obecnie solidny beton zapewnia idealnie równą płaszczyznę.

11.09.2020

Przejazdy próbne na nowych torowiskach na ul. Żmigrodzkiej i Hallera udane. Niebawem tramwaje wrócą na te trasy.

22.08.2020

Tydzień przed terminem zakończył się remont rozjazdu i skrzyżowania torowego na pl. Dominikańskim. Prace ruszyły 27 czerwca, koszt to 1,2 mln zł.

25.07.2020

Podpisano umowę na remont torowiska wzdłuż ul. Olszewskiego wraz z pętlą Biskupin.

3,5 km trasy tramwajowej od byłej zajezdni Dąbie aż do pętli na Biskupinie zostanie wyremontowane. Koszt całej inwestycji wynosi 20 mln. zł. Wyremontowane zostaną dwa tory w pasie zieleni oraz pętla na Biskupinie. 25 lipca została podpisana umowa i tego dnia też zaczynają się prace na tym odcinku. Wykonaniem tego remontu zajmie się wrocławska firma Zakład Sieci i Zasilania.

Przebudowane zostaną też perony przystankowe i przejazdy przez torowisko. Zwłaszcza jedno jest istotne: połączenie Olszewskiego z projektowaną Aleją Wielkiej Wyspy. To ostatnie zadanie MPK Wrocław chce zgrać z Wrocławskimi Inwestycjami, tak by dwa remonty odbyły się w tym samym czasie.

11.07.2020

Rusza remont torowiska wzdłuż al. Hallera. Zmodernizowane zostanie 600 m torów od ul. Mieleckiej do ul. Ojca Beyzyma oraz 1600 m trakcji. Zielone torowisko, które tam powstanie pozwoli na zmniejszenie poziomu hałasu na tym odcinku ulicy. Wrocławskie MPK podpisało umowę z wykonawcą remontu, firmą KZN Rail.

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, inwestycja obejmująca wyciszone torowisko będzie gotowa jeszcze w wakacje. Prace wymagające zmian w komunikacji zbiorowej, powinny zostać natomiast ukończone do końca sierpnia. Inwestycja warta jest niemal 8,8 miliona złotych.

 

3.07.2020

Raport z remontowanych odcinków: pętli Karłowice, torowiska na Żmigrodzkiej, Ronda Reagana, placu Dominikańskiego oraz torowiska na skrzyżowaniu Powstańców Śl. i Świdnickiej.

 

 

8.06.2020

Rozstrzygnęliśmy dwa ważne przetargi inwestycyjne: na remont pętli Zawalna oraz remont torowiska przy ul. Żmigrodzkiej.
W ramach inwestycji całe torowisko na pętli zostanie wyremontowane. Samą pętlę odwodnimy, wyremontujemy także przejazdy drogowe w tamtym miejscu, jak również przejścia dla pieszych i przejazdy ścieżek rowerowych.
Nowe oblicze zyska także torowisko tramwajowe przy ul. Żmigrodzkiej, od skrzyżowania z ul. Broniewskiego do skrzyżowania z ul. Na Polance. Wyremontujemy tutaj blisko 800 metrów torowiska, które stanie się też torowiskiem zielonym.
Prace planujemy przeprowadzić do końca sierpnia.
 
Miejski przewoźnik zdecydował się na rozszerzenie zakresu prac. Wyremontowany zostanie nie tylko zakładany pierwotnie odcinek Żmigrodzkiej między Bałtycką a Broniewskiego, ale też jej fragment od Broniewskiego do ulicy Na Polance czyli niemal do wysokości Mostu Trzebnickiego.
 
 

14.05.2020

Od maja MPK Wrocław ruszyło z 11 pracami w ramach programu poprawy stanu torowisk #TORYwolucja. W ostatni weekend rozpoczęła się wymiana torowiska na Pomorskiej, Staszica i Reymonta. Łączny koszt tych remontów to 9 milionów złotych.

Sporo dzieje się też na skrzyżowaniu Teatralnej i Piotra Skargi czy w pobliżu wrocławskiej Opery na Świdnickiej/Podwalu. Tam wymieniane są ważne rozjazdy. MPK naprawia też trakcję pod wiaduktami na Powstańców Śląskich i Trzebnickiej, chociaż największe remonty w ramach tego programu czekają wrocławian w czasie wakacji. Poza tymi dużymi remontami MPK korzystało w kwietniu z mniejszego ruchu we Wrocławiu i prowadziło szereg napraw torów poza programem #TORYwolucja.

 Co udało się zrobić?

  • wymieniliśmy zwrotnicę – Piłsudskiego – Stawowa A306/2Z,
  • wymieniliśmy zwrotnicę – rondo Reagana B310/8N,
  • wymieniliśmy zwrotnicę – rondo Reagana B310/1N,
  • wymieniliśmy zwrotnicę – Kazimierza Wielkiego – Krupnicza A401/3Z,
  • wymieniliśmy 47 metrów szyn na pl. Powstańców Warszawy,
  • wymieniliśmy 42 metrów szyn na ul. Średzka (most),
  • wyszlifowaliśmy szyny – Toruńska – Kwidzyńska – ok. 4000 metrów toru pojedynczego,
  • wyszlifowaliśmy szyny – Pilczyce od mostu w kierunku pętli (do zwrotnicy) – ok. 400 metrów toru pojedynczego,
  • napawaliśmy i wyszlifowaliśmy krzyżownice w obrębie skrzyżowania Kazimierza Wielkiego – Krupnicza,

Awaryjnie w kwietniu wykonano także 142 spawy pękniętych główek szyn i torów, wstawiono tak-że 24 metry szyn na odcinku Powstańców Śląskich – Jastrzębia oraz Orla; a także na pętli na Kosmonautów.

 

13.05.2020

w KWIETNIU:
- wymieniliśmy zwrotnicę – Piłsudskiego – Stawowa A306/2Z,
- wymieniliśmy zwrotnicę – rondo Reagana B310/8N,
- wymieniliśmy zwrotnicę – rondo Reagana B310/1N,
- wymieniliśmy zwrotnicę – Kazimierza Wielkiego – Krupnicza A401/3Z,
- wymieniliśmy 47 metrów szyn na pl. Powstańców Warszawy,
- wymieniliśmy 42 metrów szyn na ul. Średzka (most),
- wyszlifowaliśmy szyny – Toruńska – Kwidzyńska – ok. 4000 metrów toru pojedynczego,
- wyszlifowaliśmy szyny – Pilczyce od mostu w kierunku pętli (do zwrotnicy) – ok. 400 metrów toru pojedynczego,
- napawaliśmy i wyszlifowaliśmy krzyżownice w obrębie skrzyżowania Kazimierza Wielkiego – Krupnicza,
Awaryjnie:
- wykonano 142 spawy pękniętych główek szyn i torów,
- całodobowe pogotowie torowe spędziło na wyjazdach awaryjnych ponad 15 godzin,
- napawaniu zostało poddanych 26,85 metrów szyn,
- regulacji poddano 7,5 metrów szyn,
- zużyto ok 3,25 m3 różnych mieszanek do wyrównywania lokalnych nierówności,
- rozebrano i ułożono 3,22 m2 kostki,
- wymieniono awaryjnie 32,5 metrów szyn,
 
Dodatkowo oprócz bieżącej konserwacji torów zleciliśmy również wstawki szyn o łącznej długości ok 24 metrów na lokalizacjach: Powstańców Śląskich – Jastrzębia oraz Orla; Kosmonautów (pętla).

7.05.2020

raport i zdjęcia z remontów:
- wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Piotra Skargi i ul. Teatralnej
Prace potrwają do 30.05. Koszt to 730 tys. złotych.
- wymianę rozjazdów na skrzyżowani ul. Świdnickiej i Podwala
Prace potrwają do 30.05. Koszt to 1,18 mln. złotych.
Przypominamy, że 9 maja, czyli już w sobotę rusza remont cząstkowy ulicy Pomorskiej.
 

15.04.2020

MPK otworzyło oferty na remont cząstkowy torowiska w ciągu ulicy Pomorskiej, Placu Staszica i ulicy Władysława Reymonta, czyli na odcinku od ulicy Dubois do mostu Osobowickiego.

– Będziemy tam prowadzić punktową wymianę szyn i podbudowy pod torowiskiem, a także remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej w torowisku. Wymienimy tam łącznie ok. 500 metrów szyn. Dzięki tym pracom zwiększy się komfort i bezpieczeństwo podróży autobusami i tramwajami na całym odcinku – informują przedstawiciele MPK Wrocław.

Do przetargu zgłosiły się dwie firmy, ceny wahają się od około 1,9 mln zł do ponad 2,6 mln złotych. W tej chwili trwa ich analiza formalna.

 

7.04.2020

Wrocławskie MPK otworzyło oferty w przetargu na remont torowisk na trzech dużych skrzyżowaniach. Mieszczą się w zakładanym budżecie. 

Chodzi o wymianę rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Świdnickiej, na pl. Dominikańskim od ul. Św. Katarzyny oraz na skrzyżowaniu ul. Podwale i Sądowej od strony ul. Muzealnej.

 

1.04.2020

MPK ogłosiło przetarg na kompleksowy remont torowiska, sieci oraz nawierzchni na węźle komunikacyjnym w okolicy dworca Wrocław Główny. 

Głównym celem tej inwestycji jest wymiana torowiska i wszystkich rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego - Kołłątaja – Peronowej, czyli na dużym węźle komunikacyjnym w sąsiedztwie dworca PKP. - Jest to jeden z kilkunastu większych remontów torowych, które planujemy w tym roku. Wymienimy tam kompleksowo zarówno nawierzchnię torowiska, zabudowę konstrukcji oraz około 135 metrów szyn, również tych na łukach. Ponadto zainstalujemy tam pięć nowych rozjazdów.

5.03.2020

w LUTYM w ramach bieżącej konserwacji:
- wykonaliśmy 240 spawów pękniętych główek szyn i torów,
-  nasze całodobowe pogotowie torowe spędziło na wyjazdach awaryjnych prawie 24 godziny,
- napawaliśmy 4,95 metrów szyn,
- wyregulowaliśmy 14,5 metrów szyn,
- zużyliśmy ok 4,4 m3 różnych mieszanek do wyrównywania lokalnych nierówności,
- wymieniliśmy awaryjnie 10 metrów szyn,
- wymieniliśmy zwrotnicę na rondzie Reagana,
- wymieniliśmy zwrotnicę na pl. Staszica,
- wymieniliśmy zwrotnicę na pl. Bema,
- wymieniliśmy zwrotnicę na pętli Sępolno,
- wymieniliśmy ok 60 metrów szyn na skrzyżowaniu ul. Grabiszyńskiej i Zaporoskiej,
- wymieniliśmy ok 80 metrów szyn na ul. św. Mikołaja.
Oprócz tego naprawiliśmy również newralgiczne lokalizacje:
- Wstawki szyn o łącznej długości ok 11 metrów na lokalizacjach: Piłsudskiego – Capital; Legnicka – Kwiska; Kosmonautów – Grabowa; Gliniana ok. nr 40,
- Napawanie ok 40 metrów na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego – Nowy Świat – św. Mikołaja.

28.02.2020

Na ulice wyjechał tramwaj analizujący stan torowisk. Będzie on mierzył m.in. zużycie torów tramwajowych, łuki, rozstaw szyn i wysokość zawieszenia sieci trakcyjnej. Analizę przeprowadzi najlepsza w Europie firma Deutzer. Z ich usług korzystał np. Paryż, Wiedeń czy Sydney. Teraz przeanalizują nasze wrocławskie tory i sieć trakcyjną.
Analiza potrwa do niedzieli. Wyniki mamy poznać w ciągu sześciu tygodni.
 

 

24.02.2020

Wymieniona została zwrotnica na pętli Sępolno. Dzięki temu linie, które dojeżdżają do pętli (9, 17, 33) będą poruszały się tam bezpieczniej. Prace konserwacyjne przeprowadziliśmy także na pętli Klecina i pętli Oporów. 

 

Rozstrzygnęliśmy przetargi na dokumentację projektową remontu torowisk w ważnych lokalizacjach - w al. Gen. Hallera, od skrzyżowania z ul. Mielecką do skrzyżowania z ul. Ojca Beyzyma, a także przy ul. Żmigrodzkiej

 
14.02.2020
 

Prace przeprowadzone w styczniu 2020:

  • wykonaliśmy 329 spawów pękniętych główek szyn i torów
  • całodobowe pogotowie torowe spędziło na interwencjach 42 godziny
  • napawaliśmy 24 metry szyn
  • zużyliśmy ok. 30 m3 różnych mieszanek do wyrównywania lokalnych nierówności
  • podczas napraw awaryjnych wymieniliśmy 71 metrów szyn
  • wymieniliśmy zwrotnicę na placu Społecznym
  • wymieniliśmy ok. 100 metrów szyn na odcinku plac Społeczny - most Grunwaldzki
  • naprawiliśmy nawierzchnię na skrzyżowaniu Piłsudskiego - Kołłątaja
  • naprawiliśmy nawierzchnię torową na placu Jana Pawła II
  • wymieniliśmy szyny na ulicy św. Mikołaja.

 

29.01.2020

Wymieniono 50 metrów szyn przed pętlą Leśnica na moście Średzkim. Wymieniono także ok. 90 metrów szyn przed mostem Grunwaldzki od pl. Społecznego oraz zwrotnicę zwrotnicę na placu Społecznym.
Ekipy remontowe napawały, szlifowały i spawały szyny na skrzyżowaniu Podwala ze Świdnicką.

 

 

14.01.2020 

Prace przeprowadzone w grudniu:

  • wykonaliśmy 254 spawy pękniętych główek szyn i torów
  • pogotowie torowe spędziło w wyjazdach 38 godzin
  • napawaliśmy prawie 18 metrów torów
  • wyregulowaliśmy 21,5 metra torów
  • wymieniliśmy zwrotnicę w ciągu ul. Słowiańskiej
  • naprawiliśmy odwodnienie z wyrównaniem nawierzchni na osi Grunwaldzkiej
  • naprawiliśmy nawierzchnię na ul. Osobowickiej (wiadukt)
  • naprawiliśmy nawierzchnię torową ul. Jedności Narodowej – Słowiańska

 

 

9.01.2020 

Przedstawienie planu remontów i utrzymania torowisk na lata 2020-2024.

W 2020 roku zajmiemy się:

- wymianą 15 rozjazdów
- remontem 6,5 kilometrów torowisk
- kompleksowym remontem torowiska i sieci trakcyjnej w ciągu ul. Olszewskiego, wraz z pętlą Biskupin
- wymianą krzyżownicy na pl. Dominikańskim

Przypominamy, że w celu poprawy stanu torowisk prace remontowe będą wykonywane całorocznie, a budżet na to zadanie w najbliższych 12 miesiącach wyniesie 80 mln zł.

 

Wstępny harmonogram prac:

  • Rozjazd ul. Piotra Skargi / ul. Teatralna od strony Dworca Głównego PKP - 4.04.2020 r. – 2.05.2020 r.
  • Rozjazd ul. Świdnicka / ul. Podwale od strony Opery Wrocławskiej : 04.2020 r. – 2.05.2020 r.
  • Arkady – wszystkie rozjazdy: 2.05.2020 r. – 27.06.2020 r.
  • Żmigrodzka (odcinek Broniewskiego – Bałtycka) : 27.06.2020 r. – 29.08.2020 r.
  • ul. Zawalna (pętla): 27.06.2020 r. – 29.08.2020 r.
  • ul. Olszewskiego : 27.06.2020 r. – 26.09.2020 r.
  • Biskupin (pętla): 27.06.2020 r. – 26.09.2020 r.
  • Rondo Reagana (perony): 27.06.2020 r. – 26.09.2020 r.
  • pl. Dominikański (rozjazdy + skrzyżowanie): 27.06.2020 r. – 29.08.2020 r.
  • ul. Powstańców Śląskich / ul. Kutnowska (przejazd przez jezdnię): 27.06.2020 r. – 11.07.2020 r.
  • ul. Hallera (ul. Ojca Beyzyma – ul. Mielecka): 13.07.2020 r. – 29.08.2020 r.
  • pl. Strzegomski (łuki): 27.06.2020 r. – 11.07.2020 r.
  • ul. Podwale / ul. Krupnicza (rozjazdy od Renomy): 7.11.2020 r. – 5.12.2020 r.

 

21.11.2019

Na pętli WPP zakończyły się prace ziemne. Gotowe są warstwy wyrównawcza i wzmacniająca, na swoim miejscu leżą geowłóknina zapobiegająca zarastaniu torowiska chwastami, podkłady oraz podrozjezdnice. Trwa montaż torów i rozjazdów.

14.11.2019

ZDiUM rozstrzygnął przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej wymiany rozjazdów i skrzyżowań torowych w pięciu lokalizacjach. Przygotuje ją Zakład Budowlany KLIER.

To kolejny etap prac związanych z tegorocznym zakupem rozjazdów i krzyżownic w Vossloh Cogifer Polska w Bydgoszczy.
Objęte przetargiem lokalizacje:
 skrzyżowanie ul. Piłsudskiego/Świdnicka;
 ul. Podwale i Sądowa;
 skrzyżowanie ul. Podwale/Świdnicka;
 pl. Dominikański;
 skrzyżowanie ul. Piotra Skargi/Teatralna.
Łącznie będzie to siedem rozjazdów i jedna krzyżownica.

Przetarg na wbudowanie tych elementów zostanie ogłoszony na początku przyszłego roku.

9.10.2019

 Trwa napawanie szyn tramwajowych w kilku lokalizacjach:
ul. Peronowa,
pętla Kromera,
pl. Bema,
pętla Oporów,
 pl. Strzegomski.

Zakończyły się już prace na pętli przy cmentarzu na ul. Grabiszyńskiej, na ul. Kosmonautów i na pl. Wróblewskiego.

25.09.2019 

Trwają prace na torowisku na ul. Podwale:
- demontaż szyn i betonowych płyt,
- frezowanie podbudowy w miejscach wymiany szyn.

 

30.08.2019

W związku z zakończeniem prac przy rozjazdach tramwajowych na placu Legionów, od 1 września (niedziela) na swoje stałe trasy przejazdu powrócą tramwaje 4 i 15.

23.06.2019

22 czerwca ruszyły remonty wrocławskich torowisk. 14 lipca rozpoczął się kolejny etap wymiany rozjazdów na placu Legionów. Zdemontowano stary rozjazd, rozebrano nawierzchnię, przygotowano podbudowę do układania toru, a także przywieziono stalowe elementy rozjazdu. Na ul. Ślężnej trwają prace przy rozbiórce szyn i podkładów oraz podbudowy od strony ul. Sanockiej.

Zgodnie z zaleceniami audytu wrocławskich torowisk najpilniejszymi do wykonania w 2019 roku zadaniami są:

  • Zakup i wymiana dwóch rozjazdów i skrzyżowania torowego na pl. Legionów we Wrocławiu;
  • Remont torowiska w ul. Ślężnej - od ul. Wiśniowej do ul. Wiegla - II etap (od ul. Dębowej do ul. Wiegla)
  • Remont torowiska w ul. Ślężnej - od ul. Sanockiej do ul. Kamiennej
  • Remont torowiska w ul. Ślężnej - od ul. Kamiennej do ul. Kuronia
  • Zakup rozjazdów tramwajowych: Podwale-Sądowa-Orląt, Świdnicka-Piłsudskiego, Podwale-Muzealna, Świdnicka-Podwale

Na te prace w 2019 roku przeznaczono 16,4 miliona złotych. Ponadto, w ramach bieżącego utrzymania i konserwacji torowisk na rok 2019 w budżecie ZDiUM zaplanowano kolejne 21 mln zł. 

Dwie ważne inwestycje prowadzone w wakacje:

  • Ul. Ślężna
    Pierwsza inwestycja dotyczy kolejnego etapu odnawiania torowiska przy ul. Ślężnej. W tamtym roku zostały wymienione tory na odcinku od przystanku Wiśniowa do skrzyżowania z ul. Dębową. Teraz torowcy będą pracować na fragmencie od ulicy Sanockiej do ulicy Kuronia oraz do ulicy Dębowej do ulicy Weigla. Inwestycję zrealizuje Zakład Sieci i Zasilania z Wrocławia za łączną sumę 6,4 mln zł. Prace na Ślężnej obejmują wymianę szyn, podkładów i tłucznia. 17 sierpnia zakończył się jeden z etapów remontu przy ul. Ślężnej, a koniec wszystkich prac na tej ulicy planowany jest do końca sierpnia.

  • Plac Legionów
    22 czerwca ruszył także pierwszy etap wymiany rozjazdów na torowisku przy pl. Legionów. Wymiana skrzyżowania i dwóch rozjazdów podwójnych na pl. Legionów ma się zakończyć do 31 sierpnia (kolejny etap prac rozpocznie się 5 sierpnia). Prace będzie prowadziło konsorcjum firm Zakład Sieci i Zasilania i Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych Spolbud.

    Rewitalizacja torowiska na ul. Podwale

    W sierpniu ruszą prace związane z rewitalizacją torowiska na ul. Podwale. W miejsce betonowych płyt na odcinku torowiska pojawi się lany beton, poprawie ulegnie także mocowaniem szyn.

Zakontraktowano wykonawców na pozostałe zadania: 

  • Dostawa 17 rozjazdów tramwajowych i 2 skrzyżowań torowych przeznaczonych do wbudowania. 
    Wybrano wykonawcę -  Vossloh Cogifer Polska Sp. z o.o. z ceną ofertową brutto 9.717.000,00 zł. 

Konserwacja torowisk tramwajowych - budżet 21 mln. zł. 
 
W 2019 roku przewidziano do szlifowania, napawania i podbijania 54,6 km torów (ważne zabiegi pielęgnacyjne mające na celu przedłużyć żywotność torów), co stanowi ponad 1/4 długości wszystkich torowisk (199km). 

 

Całą listę planowanych prac po audycie torowisk przedstawił prezydent Wrocławia Jacek Sutryk w lutym 2019 r. 

Czytaj więcej: Torowiska do remontu

 

TIME LINE

  • zapowiedź audytu wrocławskich torowisk - 100 zadań na 100 dni

    grudzień 2018
  • zakończenie audytu wrocławskich torowisk

    luty 2019
  • ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy remontu torowiska przy ul. Ślężnej oraz wymiany rozjazdów przy pl. Legionów

    marzec 2019
  • wybór wykonawców inwestycji

    kwiecień 2019
  • podpisanie umowy z wykonawcami inwestycji przy ul. Ślężnej i pl. Legionów

    maj 2019
  • zakończenie konserwacji torowiska na ul. Trzebnickiej

    czerwiec 2019
  • rozpoczęcie realizacji inwestycji (remont torowiska przy ul. Ślężnej oraz pl. Legionów)

    czerwiec 2019
  • II etap remomtu torowiska na pl. Legionów

    lipiec 2019
  • Rozpoczęcie III etapu remontu torowiska przy pl. Legionów

    sierpień 2019
  • Rozstrzygnięcie przetargu dotyczącego renowacji nawierzchni torowiska na ul. Podwale

    sierpień 2019
  • koniec remontu torowiska przy ul. Ślężnej

    sierpień 2019
  • MPK przejmuje torowiska i ogłasza listę inwestycji

    styczeń 2020
Rozwiń